2022-06-07, 21:57
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nej, jag tror inte längre på GN som gärningsman.

Jag är inne på samma linje som du angående GN.

Själv tror jag numera på att GN endast VET vem eller vilka som mördade Eva.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
En random galning ute i ruskvädret, beväpnad med en bajonett, som av en händelse råkar befinna sig vid den ensligt belägna grusvägen Långbacken's början - dessutom just när Eva kommer gåendes... dvs en ren slump - det känns också ganska osannolikt. Men även det mest osannolika är väl också möjligt, I guess...

Mordet på Eva kulminerade efter en lång tid av konflikter mellan henne och förövaren (eller förövarna).

De elva huggen (plus Laban) visar på ett känslomässigt utbrott av någon (eller några) som hon kände väl.

Det kraftiga övervåldet pekar nämligen på det.

De sista, oss veterligen, som umgicks med Eva på kvällen fredagen den 27 september 1987 kort innan mordet var Mr P, Annelie och Berit.

De är svaret på vem (eller vilka av dem) som mördade Eva!

Och VARFÖR boanchga täcker upp för Annelie är för mig en jävla gåta?

Hen är alltför godtrogen!!!

Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Om de hade sökt en GM bland icke "fullt fungerande idioter" så hade dom fått tag på hen för länge sen

Ja, en godtrogen hen kan möjligtvis också vara Evas mördare!
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-06-07 kl. 22:03.
Citera
2022-06-07, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren

De elva huggen (plus Laban) visar på ett känslomässigt utbrott av någon (eller några) som hon kände väl.

Nej. Där har du helt jävla fel.

Idiotfan i Linköping perforerar lilla Muhammed med knivhugg, utan tidigare relation till honom (om du inte nu kommer dragande att GM hade känt sig kränkt eller nåt). Grabben såg ju fan ut som en nåldyna efteråt, runtomkring ryggsäcken.

Du är helt fan ute och cyklar.

Pantskaft till gärnningsmän kan lägga stor kraft och stor energi för att få utlopp för sin inneboende frustration på helt okända människor.

Avdelningen Fakta.
Senast redigerad av PerTinent 2022-06-07 kl. 22:29.
Citera
2022-06-07, 22:18
Medlem
Citat:
Nej. Där har du helt jävla fel.

Idiotfan i Linköping perforerar lilla Muhammed med knivhugg, utan tidigare relation till honom (om du inte nu kommer dragande att GM hade känt sig krängt eller nåt). Grabben såg ju fan ut som en nåldyna efteråt, runtomkring ryggsäcken.

Du är helt fan ute och cyklar.

Pantskaft till gärnningsmän kan lägga stor kraft och stor energi för att få utlopp för sin inneboende frustration på helt okända människor.

Avdelningen Fakta.
Jösses vad du tar i jag blir ju fullständigt mållös !

Självklart är det en idiotfan som har mördat Eva, fattas bara annat.

Men det ÄR en idiotfan i Evas omedelbara närhetskrets!
Citera
2022-06-07, 22:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tja vem vet, inte finns det många hus längre ner på Limstagatan( före Herrgårdsvägen.) På sin höjd 3 stycken. Men intressant ändå att det finns någon som vet vem hundvittnet är. En gubbe som ägde en hund på slutet av 80-talet och som bodde 1-3 hus nedanför gudfadern.
Det måste ha vart en utmaning för honom att försöka vara anonym, skraj som han måste ha vart/s

Det borde gå att få fram vem/vilka som bodde på Limstagatan i dom 1-3 husen nedanför GN vid tidpunkten för mordet. Kanske bodde det en man i 40 års åldern något av husen? Om hundvittnet inte är GN skulle han i dagsläget vara i 75 års åldern, om han nu ens lever?
Citera
2022-06-07, 22:29
Bannlyst
Citat:
Jösses vad du tar i jag blir ju fullständigt mållös !

Självklart är det en idiotfan som har mördat Eva, fattas bara annat.

Men det ÄR en idiotfan i Evas omedelbara närhetskrets!

Folk som drar argument, slutsatser och "sanningar" ur röven gör mig upprörd.

Nej, Det finns INGENTING som bevisar att mördaren hade en KÄNSLOMÄSSIG relation med Eva, enbart för att det var 10 knivhugg.

Det har Linköpingsfallet redan BEVISAT för oss.

Att du fortsätter att argumentera mot bättre vetande får stå för dig.
Citera
2022-06-07, 22:43
Medlem
Citat:

Nej, Det finns INGENTING som bevisar att mördaren hade en KÄNSLOMÄSSIG relation med Eva, enbart för att det var 10 knivhugg.

Det har Linköpingsfallet redan BEVISAT för oss.

Lugna ner dig, både du och jag har rätt.

LÄNK
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1451891/FULLTEXT01.pdf

EN MÖRDARES BETEENDE
Typ av våld
Försiktighetsåtgärder efter mordet har visats kräva en viss behärskning och kontroll över situationen vilket även hänger ihop med vilken typ av våld som utförs (Last & Fritzon; Santtila m.fl., 2001).

Reaktiv och instrumentell aggression presenterades av Feshbach (1964) vilket utgör en teoretisk distinktion gällande två separata former av våld som utövas.

Vid utövandet av våld kan man särskilja på två olika typer av aggression, instrumentell och reaktiv (Last & Fritzon, 2005; Santtila m.fl., 2001).

Instrumentell aggressivitet kännetecknas av att vara målinriktad, förberedd och planerad med avsaknad av känslomässigt engagemang. Utöver att tillfoga skada på offret finns ett bakomliggande syfte till grund för gärningen där aggressionen kan representera medlet för att uppnå målet (Cornell m.fl., 1996). Att utföra ett mord, där gärningspersonen överrumplar offret bakifrån och gärningen föranletts av noggrann planering, är en handling som betraktas att vara av instrumentell beskaffenhet (Last & Fritzon, 2005). Den emotionella nivån är förhållandevis låg och sekundär i relation till den utförda handlingen och i regel saknas provokation av offret.

Reaktiv aggressivitet kännetecknas av att vara impulsiv och ogenomtänkt med bristfällig kontroll (Last & Fritzon, 2005). Denna form av aggression är mer sannolik att inträffa de personer som har en emotionell anknytning till förövaren och är ofta föranledd av någon form av oenighet eller provokation. Att hastigt döda en person med hjälp av ett slumpartat föremål som finns nära tillhands till följd av en urartad konflikt är en händelse som betraktas vara av reaktiv beskaffenhet (Last & Fritzon, 2005). En nära relation kan i flertalet fall associeras med en förhöjd nivå av brutalitet i tillvägagångssätt.
Du pratar om Instrumentell aggressivitet.

Jag pratar om Reaktiv aggressivitet.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-06-07 kl. 23:36.
Citera
2022-06-07, 22:47
Bannlyst
Citat:

LÄNK

EN MÖRDARES BETEENDE
Typ av våld
Försiktighetsåtgärder efter mordet har visats kräva en viss behärskning och kontroll över situationen vilket även hänger ihop med vilken typ av våld som utförs (Last & Fritzon; Santtila m.fl., 2001).

Reaktiv och instrumentell aggression presenterades av Feshbach (1964) vilket utgör en teoretisk distinktion gällande två separata former av våld som utövas.

Vid utövandet av våld kan man särskilja på två olika typer av aggression, instrumentell och reaktiv (Last & Fritzon, 2005; Santtila m.fl., 2001).

Instrumentell aggressivitet kännetecknas av att vara målinriktad, förberedd och planerad med avsaknad av känslomässigt engagemang. Utöver att tillfoga skada på offret finns ett bakomliggande syfte till grund för gärningen där aggressionen kan representera medlet för att uppnå målet (Cornell m.fl., 1996). Att utföra ett mord, där gärningspersonen överrumplar offret bakifrån och gärningen föranletts av noggrann planering, är en handling som betraktas att vara av instrumentell beskaffenhet (Last & Fritzon, 2005). Den emotionella nivån är förhållandevis låg och sekundär i relation till den utförda handlingen och i regel saknas provokation av offret.

Reaktiv aggressivitet kännetecknas av att vara impulsiv och ogenomtänkt med bristfällig kontroll (Last & Fritzon, 2005). Denna form av aggression är mer sannolik att inträffa de personer som har en emotionell anknytning till förövaren och är ofta föranledd av någon form av oenighet eller provokation. Att hastigt döda en person med hjälp av ett slumpartat föremål som finns nära tillhands till följd av en urartad konflikt är en händelse som betraktas vara av reaktiv beskaffenhet (Last & Fritzon, 2005). En nära relation kan i flertalet fall associeras med en förhöjd nivå av brutalitet i tillvägagångssätt.

Nej. Du pratar om slutsatser som ovedersäglig fakta.

Och jag säger att det inte finns några sådana, i det här fallet.

Mongo!

Du kan INTE bevisa ett känslomässigt samband mellan GM och ES - baserat på antal knivhugg.

Det är redan debunkat!

Mohammed var fan helt perforerad!

Bara stoppa upp dina jävla definitioner i röven!

Vilka jävla idiotresonemang som helst som du drar upp ur röven.

Det är FAKTA.

Bete dig fan inte som en femåring eller BerraSWE!
Citera
2022-06-07, 23:05
Medlem
Citat:
Citat:

Det gjorde ju även Svenska fall för FBI.
Citera
2022-06-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Lycka till med att styra upp den här helt jävla urspårade tråd. En handfull idioter sitter nära nog på heltid och fabulerar samt hetsar varandra till/med nya vansinniga "fakta" i ärendet. Att Laban begick ett utökat självmord är ju en mycket mer trolig hypotes än allt som skrivits här de senaste åren.

Laban tog kniven i munnen, kastade upp den i luften och den landade perfekt i nacken.
Laban förblödde och lade sig bredvid Eva.
Sedan bytte dom huvud på varandra.
Citera
2022-06-08, 00:31
Medlem
2022-06-07, 22:29 länk
PerTinent
Det finns INGENTING som bevisar att mördaren hade en KÄNSLOMÄSSIG relation med Eva

2022-06-07, 22:47 länk
PerTinent
Du kan INTE bevisa ett känslomässigt samband mellan GM och ES - baserat på antal knivhugg.
Du kan INTE bevisa ett känslomässigt samband mellan GM och ES

PerTinent talar emot sig själv, idiotfan, se hens tidigare inlägg i tråden:

2020-01-03, 21:55 länk
PerTinent
Citat:
Tack för respons, frillan....☺️

Ett vi kan vara överens om: Ett Mord är planerat. Vem tar annars med sig en bajonett ut på en cykeltur klockan 10-11-12 på kvällen - i Kramfors?

Två: GM är bekant med Eva S. Någon form av känslomässig relation. Sättet hon tas av daga indikerar detta.

Tre: P passar in skitdålig på ev. GM-profil. Samtidigt beter han sig besynnerligt åt.

Öppna frågeställningar: hur vet GM att Eva ska ta den här vägen? Om det inte är jävligt planerat...men inte kan väl ens P vara så förslagen....?

Vad har Eva gjort egentligen, som skapat detta känslomässiga kaos hos en totalt vriden GM? Att hon ska behöva bli ”straffad”...på detta sätt? Eller ska man tolka Ps beteende som att han verkligen trodde att de var ihop? Att Eva var hans? Helt verklighetsfrånvänd...?

Vad hade Eva gjort - eller var på väg att göra - för att behöva bli bestraffad på detta bestialiska sätt...?
Två: GM är bekant med Eva S. Någon form av känslomässig relation. Sättet hon tas av daga indikerar detta.
Någon form av känslomässig relation. Sättet hon tas av daga indikerar detta.
Vad har Eva gjort egentligen, som skapat detta känslomässiga kaos hos en totalt vriden GM?
Vad har Eva gjort egentligen, som skapat detta känslomässiga kaos

2022-06-07, 22:43 länk
Handfatstrallaren
Citat:

LÄNK

EN MÖRDARES BETEENDE
Typ av våld

Vad fick PerTinent att ändra sig från Reaktiv aggressivitet till Instrumentell aggressivitet?

Två år, fem månader och fyra dagar fick PerTinent att ändra sig från Reaktiv aggressivitet till Instrumentell aggressivitet.

Idiotfan!
Citera
2022-06-08, 00:46
Bannlyst
Citat:
2022-06-07, 22:29 länk
PerTinent
Det finns INGENTING som bevisar att mördaren hade en KÄNSLOMÄSSIG relation med Eva

2022-06-07, 22:47 länk
PerTinent
Du kan INTE bevisa ett känslomässigt samband mellan GM och ES

PerTinent talar emot sig själv, idiotfan, se hens tidigare inlägg i tråden:

2020-01-03, 21:55 länk
PerTinent
Någon form av känslomässig relation. Sättet hon tas av daga indikerar detta.
Vad har Eva gjort egentligen, som skapat detta känslomässiga kaos hos en totalt vriden GM?
Vad har Eva gjort egentligen, som skapat detta känslomässiga kaos

2022-06-07, 22:43 länk
Handfatstrallaren

Vad fick PerTinent att ändra sig från Reaktiv aggressivitet till Instrumentell aggressivitet?

Två år, fem månader och fyra dagar fick PerTinent att ändra sig från Reaktiv aggressivitet till Instrumentell aggressivitet.

Idiotfan!

Nu är du inte så lite fånig.

Eller fullkomligt dum i huvudet

Dubbelmordet i Linköping ändrar ALLT.

2020-09-06.

Men det är väl för att du är för jävla hjärndöd för att förstå?

Det är helt obegripligt att behöva föra diskussioner om det här, i annars vettiga trådar, för att tillfredsställa byx- och handfatsrunkare.

Det trodde jaf aldrig skulle stå på mitt CV.
Citera
2022-06-08, 09:06
Medlem
Citat:
Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)
Postat av Handfatstrallaren
Svar: 9 274
Visningar: 1 187 791
Citat:
Nej, jag tror inte längre på GN som gärningsman.

Själv tror jag numera på att GN endast VET vem eller vilka som mördade Eva.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
En random galning ute i ruskvädret, beväpnad med en bajonett, som av en händelse råkar befinna sig vid den ensligt belägna grusvägen Långbacken's början - dessutom just när Eva kommer gåendes... dvs en ren slump - det känns också ganska osannolikt. Men även det mest osannolika är väl också möjligt, I guess...

Mordet på Eva kulminerade efter en lång tid av konflikter mellan henne och förövaren (eller förövarna).

De sista, oss veterligen, som umgicks med Eva på kvällen fredagen den 27 september 1987 kort innan mordet var Mr P, Annelie och Berit.

De är svaret på vem (eller vilka av dem) som mördade Eva!

Och VARFÖR boanchga täcker upp för Annelie är för mig en jävla gåta?

Hen är alltför godtrogen!!!

Citat:
Om de hade sökt en GM bland icke "fullt fungerande idioter" så hade dom fått tag på hen för länge sen

Ja, en godtrogen hen kan möjligtvis också vara Evas mördare!

Det är mycket möjligt att GN endast Vet vad som hände, VI VET.

GN kände PAB och var troligen en av spindlarna i pulver city nätverket.

Någon ur PAB mördade Eva där av GNs tatuering förgör du mig förgör jag dig.
PAB vill mina kusiner minnas.
GN Vill minnas och har inte glömt, han vet vad som hände med Eva.

Eva som begravdes vid altarringen med sin hund.
Senast redigerad av Denoskyldiga 2022-06-08 kl. 09:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in