2017-02-03, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Att en sån här person suttit till doms över andra människor är ta mig fan skrämmande.
Oj va gott han skulle mått vid de tillfällen han fick sitta och leka med andra människors liv.

Sjukaste är väl ändå att han och väninnan som skjutsade Eva till sin död började bo ihop nästan direkt efter mordet. Ingen ånger, ingen sorg över sin mördade flickvän, livet går vidare som om ingenting hänt. Reflekterade Berit överhuvudtaget över detta undrar man..
Senast redigerad av echoesofglory 2017-02-03 kl. 10:03.
Citera
2017-02-03, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Sjukaste är väl ändå att han och väninnan som skjutsade Eva till sin död började bo ihop nästan direkt efter mordet. Ingen ånger, ingen sorg över sin mördade flickvän, livet går vidare som om ingenting hänt. Reflekterade Berit överhuvudtaget över detta undrar man..
Ja de var sjukt. Fy fan!
Nu förstår jag vad en användare mena som skrivit i ett tidigare inlägg. Nåt med kärring och 3 veckor.
Nåt måste ju hänt eftersom hon stack efter 3 veckor. Det är dags för henne att göra sin bot nu kan man tycka. Hur kan man leva med sig själv om man känner till vad som hände och inte talar om det för att ge Eva upprättelse.
Citera
2017-02-03, 10:51
Medlem
Citat:
Ja han har byggt upp ett liv och en fasad som nu rämnar, men han har kommit lindrigt undan, han kan flytta utomlands, skaffa sig nytt umgänge, ha en relation till sina söner som sannolikt förlåter och glömmer. Eva får aldrig samma chans.
Ja han har verkligen kommit lindrigt undan.
Det finns ett straff som precis har börjat som han aldrig kommer undan, vänner försvinner, förakt från alla i hans omgivning, ett liv i ensamhet. Det största straffet för honom är nog, han har tappat kontrollen. Ingen i Kramfors kommer någonsin att glömma!
Citera
2017-02-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ja han har byggt upp ett liv och en fasad som nu rämnar, men han har kommit lindrigt undan, han kan flytta utomlands, skaffa sig nytt umgänge, ha en relation till sina söner som sannolikt förlåter och glömmer. Eva får aldrig samma chans.
Om han nu skulle ha några planer på att flytta utomlands så kan han glömma det inom den närmaste framtiden. Sen om ett antal år så ser jag gärna att han försvinner dit.
Citera
2017-02-03, 11:20
Medlem
Citat:
Om han nu skulle ha några planer på att flytta utomlands så kan han glömma det inom den närmaste framtiden. Sen om ett antal år så ser jag gärna att han försvinner dit.

Jag tycker att han skulle få sitta inne i minst 25 år. Då kommer han att vara över 80 när han kommer ut. Han har förstört en familjs liv. Då är 25 år i fängelse ingenting.

Henner föräldrar sörjde ihjäl sig och Annelie får leva med det hela tiden.
Citera
2017-02-03, 11:26
Avslutad
Har alltid trott att detta mord är någon form av triangeldrama, och nu med uppgifterna och BÅ så känns det än mer troligt, kan båda ha varit med och utfört handlingarna ?
BÅ kanske var svartis på PAJ och Evas "förhållande".
Båda pratade säkert efter mordet om att glömma och leva vidare.
Citera
2017-02-03, 11:52
Medlem
En uppmaning till er som kanske har nåt att berätta , stort som smått och av någon anledning inte vill prata med polisen . Ni kan maila till patric.sellen@svt.se 😀 Ni har källskydd 👍 Kom igen nu och låt oss lösa detta brutala mord
Citera
2017-02-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
En uppmaning till er som kanske har nåt att berätta , stort som smått och av någon anledning inte vill prata med polisen . Ni kan maila till patric.sellen@svt.se 😀 Ni har källskydd 👍 Kom igen nu och låt oss lösa detta brutala mord

Bra Marpet1!

Ni som vet nåt sitt inte inne med det! Lätta ert samvete och hjälp till så att kanske rättvisa kan skipas!

Och om du läser detta P-A, och är skyldig, ta och lätta ditt samvete och erkänn så du får sinnesro!! Men du kanske är fullblodspsykopat och saknar samvete helt? Om det är så så hoppas jag att dina gärningar slår tillbaka på dig och du får ditt straff även om det inte är vid en domstol.
Citera
2017-02-03, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Bra Marpet1!

Ni som vet nåt sitt inte inne med det! Lätta ert samvete och hjälp till så att kanske rättvisa kan skipas!

Och om du läser detta P-A, och är skyldig, ta och lätta ditt samvete och erkänn så du får sinnesro!! Men du kanske är fullblodspsykopat och saknar samvete helt? Om det är så så hoppas jag att dina gärningar slår tillbaka på dig och du får ditt straff även om det inte är vid en domstol.

Problemet är att inte ens ett erkännande räcker för att fälla en gärningsman för i så fall vore Palme-mordet löst. Inte bara en gång utan flera gånger.
Citera
2017-02-03, 13:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Mitt inlägg #3735

Jag är mest nyfiken på vad Berit har sagt i sitt första förhör, framför allt med tanke på att det inte kan ha hållits särskillt många förhör med henne eftersom hon flyttade eller "flydde"? långt bort från Kramfors endast 3 veckor efter mordet...

Min uppfattning är att det inte finns några 100%-igt "säkra källor" som du hävdar, förutom dom uppgifter som står att läsa i FUP-en angående vad Berit har sagt eller inte sagt. Om man skulle granska förhören med Berit ordentligt idag, 30 år senare så tror jag att det kan finnas en möjlighet att man skulle kunna hitta någon uppgift som inte stämmer överrens med vad som egentligen hände. Förmodligen såg man väldigt naivt och enkelspårigt på fallet för 30 år sedan men i dagsläget, när man ser på det med nya ögon så kan man kanske hitta t.ex ett ytterst märkligt svar på en fråga som gör att fallet kan öppna sig? Vem vet?

P-A's och Berit's svar på frågorna under telefonintervjuerna med Bosse Åström i programmet "Svenska fall för FBI" i höstas behöver heller inte alls stämma överrens med vad dom uppgav i förhör för 30 år sedan. Under deras relativt oförberedda medverkan i programmet var dom förmodligen bägge väldigt stressade och kan därför ha "safe-at" och svarat väldigt kortfattat och "säkert", för att undvika att bli ytterligare granskade.

Vill man lösa det här fallet så måste man lusläsa och granska FUP-en och i synnerhet förhören med Berit men även förhören med andra huvudvittnen, som t.ex. vittnena på Kramm, samt den person som P-A säger sig ha kört hem under mordnatten osv. Kort sagt, alla personer som kan tänkas skydda P-A J.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-02-03 kl. 14:04.
Citera
2017-02-03, 13:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Hon var väl förälskad? och kärleken är ju blind sägs det...
Men det tog ändå bara 3 veckor för henne att inse att hon faktiskt bodde med Eva's mördare. Man kan tänka sig att P-A måste ha betett sig märkligt och sagt en hel del konstiga saker med tanke på all den psykiska stress som det innebar med polisförhör och annat under dessa 3 första veckor efter mordet, han var förmodligen hypernojig...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-02-03 kl. 13:40.
Citera
2017-02-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag är mest nyfiken på vad Berit har sagt i sitt första förhör, framför allt med tanke på att det inte kan ha hållits särskillt många förhör med henne eftersom hon flyttade eller "flydde"? långt bort från Kramfors endast 3 veckor efter mordet...

Min uppfattning är att det inte finns några 100%-igt "säkra källor" som du hävdar, förutom dom uppgifter som står att läsa i FUP-en angående vad Berit har sagt eller inte sagt. Om man skulle granska förhören med Berit ordentligt idag, 30 år senare så tror jag att det kan finnas en möjlighet att man skulle kunna hitta någon uppgift som inte stämmer överrens med vad som egentligen hände. Förmodligen såg man väldigt naivt och enkelspårigt på fallet för 30 år sedan men i dagsläget, när man ser på det med nya ögon så kan man kanske hitta t.ex ett ytterst märkligt svar på en fråga som gör att fallet kan öppna sig? Vem vet?

P-A's och Berit's svar på frågorna under telefonintervjuerna med Bosse Åström i programmet "Svenska fall för FBI" i höstas behöver heller inte alls stämma överrens med vad dom uppgav i förhör för 30 år sedan. Under deras relativt oförberedda medverkan i programmet var dom förmodligen bägge väldigt stressade och kan därför ha "safe-at" och svarat väldigt kortfattat och "säkert", för att undvika att bli ytterligare granskade.

Vill man lösa det här fallet så måste man lusläsa och granska FUP-en och i synnerhet förhören med Berit men även förhören med andra huvudvittnen, som t.ex. vittnena på Kramm, samt den person som P-A säger sig ha kört hem under mordnatten osv. Kort sagt, alla personer som kan tänkas skydda P-A J.
När jag skriver säker källa så är det för mig en tillförlitlig källa precis som jag trodde att det var för dig när du skriver det. Inte något som jag hittat på för att det ska se bra ut. Sen om BÅ sa det vid förhör när det hände eller om hon sagt det idag vet jag inte.

FUP-en känns inte för mig som en säker källa då jag inte kan lita på att vittnen talat sanning. Vad gäller fakta så känns den tillförlitlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in