• 3
  • 4
2008-07-29, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojz0r

Självklart är kolhydrater livsviktiga, men frågan är hur mycket av det du får i dig som du lyckas förbränna.

Förutsatt att han inte blir fetare för varje dag som går vore ju svaret; Ungefär alltihop.
Citera
2008-07-29, 12:15
Medlem
Continental Ops avatar
jag borstar bara potatisen istället för att skala, sen kokar jag i ångkoksinlägg från ikea för 39 kr, hälften potatis o hälften morötter o sen slänger man in lite broccoli, grön sparris eller haricot verts när det är några minuter kvar

sen kan man äta nästan vafan som helst till det
Citera
2008-09-27, 16:15
Medlem
Rikard_s avatar
Jag älskar potatis. Och när jag var mindre fick jag be om att få potatis hemma eftersom att varken mamma eller pappa kokade potatis så ofta utan oftast pasta eller ris.
Citera
2008-09-27, 19:36
Medlem
educated_ninjas avatar
Jag är från mitten av 80-talet och gör aldrig potatis.
Dels beror det på att jag kör GI sen det senaste året och innan dess gjorde jag aldrig potatis heller.

Jag vet inte riktigt vad det beror på, det är liksom så tråkigt att göra det.
Men jag äter det faktiskt hjärtans gärna med sås till, det är så underbart gott att stampa ihop potatis och brunsås och ha på en knäckemacka. Mmmmh...
Citera
2008-11-07, 20:19
Medlem
OlleVieros avatar
Jag har en känsla av att det har att göra med att potatis kräver en viss kunskap för att koka så att den blir bra, medan vem som helst kan koka pasta med ett nöjsamt resultat. Det finns mängder med olika sorter av potatis och de som inte smakat god potatis inte heller lärt sig gilla den. Själv har jag vuxit upp med mandelpotatis och har svårt för andra sorter. Men det finns säkert en del andra som jag skulle gilla.

Förr i tiden fanns det inte annat än potatis och det serverades i någon form till varje måltid. Då fanns det inga variationer. Det var potatis och potatis och potatis. Sen kom ris, pasta, pizza, kebab och så vidare. Det blev lite variation på potatisätandet.
Citera
2010-04-25, 16:06
Medlem
Kokt potatis är rågott om det kokas rätt - skolbespisningen (och till viss del min mor, då hon föredrog sönderkokta potatisar) förstörde min aptit för potatis under flera års (läs: hela skolgångens) tid.

När potatisen kokas på rätt sätt (och är i rätt säsong), saltas lagom mycket och serveras med pepparrotssås, brunsås eller bearnaise får mina smaklökar orgasm

Är 90-talist.
Citera
2010-04-25, 18:13
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Kokt potatis är rågott om det kokas rätt - skolbespisningen (och till viss del min mor, då hon föredrog sönderkokta potatisar) förstörde min aptit för potatis under flera års (läs: hela skolgångens) tid.

När potatisen kokas på rätt sätt (och är i rätt säsong), saltas lagom mycket och serveras med pepparrotssås, brunsås eller bearnaise får mina smaklökar orgasm

Är 90-talist.
Fin bump.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här