2008-07-27, 01:23
Medlem
Hylands avatar
Jag kan erkänna att jag förstår inte ett skit av vad Kim sjunger förrän jag lässer texterna och det börjar klarna. Men ändå så började jag gilla denna man redan som barn då farsan spelade hans danska "skit". Där kan man se vad uppfostring kan göra! Farsans polare jagade mig med penis och jag blev kär i Kim Larsen!
Någon som vet om han spelar ofta nu för tiden? Vi hade tänkt att dra ned någon gång till Danmark och se han.
Citera
2008-07-27, 02:36
Medlem
Nakenchocks avatar
Underbar musik från min ungdom!!!! Blir så glad när jag hör hans grötiga danska.

http://www.youtube.com/watch?v=gQ5ZWxsjDKQ&feature=related

Här är en lista på konserter från hans hemsida:
http://216.92.42.29/kimlarsen/gh/kk-koncerter.html

Hoppas att någon dag/tid passar.
Citera
2008-07-27, 03:08
Medlem
Schnyggves avatar
Gasolin är grymma! Hva gör vi nu.. är ju en favvo förstås, men jag är även mycket förtjust i deras version av this is my life, och spillemand är soft!
Citera
2008-07-27, 08:33
Medlem
Hylands avatar
Ja det finns många favoriter med Kim Larsen! Sen det faktum att han ser ut som en padda gör inte saken sämre!
Jag läste för något år sedan att han skulle få en utmärkelse av den danska drottningen men vägrade ta emot det då han inte tror på monarki. Det gillar jag! Utmärkelsen skulle ha gett honom en ansenlig summa pengar "för trogen tjänst" i resten av hans liv men han struntade helt i det.

Kvinde min är förresten inte så pjåkig!
Citera
2008-07-27, 10:25
Medlem
musse123s avatar
Ohhh jag går i barndom...
Såg honom för inte så längesedan och fick faktiskt gåshud vid ett par tillfällen, så bra
Citera
2008-07-27, 10:35
Medlem
zixls avatar
Jag och frugan (hon e danska) var på hans spelning i varberg för några veckor sedan, still going strong
Citera
2008-07-27, 10:43
Medlem
Mindfullness avatar
Såg gubben på en av sverige spelningarna i sommar och det var grymt bra. Gasolin var skandinaviens bästa band när det begav sig, egensinig musik som enkelt letade sig in i öronen. Såg även Gasolin som grabb
Citera
2008-07-27, 10:48
Medlem
Hylands avatar
Det är skönt att höra att han fortfarande är bra live!
Jag rekommenderar KimLarsen Og Kjukken En lille pose støj Dvd ripp (finns på TPB). En relativt ny inspelning och det låter jäfvligt bra! Som sagt så funderar jag på att dra med farsan ned till Danmark och se han. Det börjar bli dags nu!
Han har såklart sett han många gånger men även jag vill uppleva han live.
Citera
2008-07-27, 11:09
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Det är skönt att höra att han fortfarande är bra live!
Jag rekommenderar KimLarsen Og Kjukken En lille pose støj Dvd ripp (finns på TPB). En relativt ny inspelning och det låter jäfvligt bra! Som sagt så funderar jag på att dra med farsan ned till Danmark och se han. Det börjar bli dags nu!
Han har såklart sett han många gånger men även jag vill uppleva han live.
Nu vart jag tvungen att sätta på den och jag sitter här och ryser hela tiden. Tack så mycket till mig själv för det!
Citera
2008-07-27, 11:45
Medlem
Hylands avatar
Oj det börjar likna spam men jag hittade iaf artikeln som jag skrev om tidigare:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=592074 (Hellre cig än medalj för Kim Larsen)

Citera
2008-07-27, 12:08
Medlem
Ja, det verkar vara något visst med de som var unga på det goda 70-talet och Gasolin'/Kim Larsen. :P Min mor har en del plattor osv.
Citera
2008-07-27, 12:19
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ykkmeister
Ja, det verkar vara något visst med de som var unga på det goda 70-talet och Gasolin'/Kim Larsen. :P Min mor har en del plattor osv.
Nu är jag född på 80-talet men jag blefv påverkad af min far.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in