2008-07-27, 00:56
Medlem
Better_Halfs avatar
Har rätt mycket korsspindlar runt huset, mest på baksidan på vägen från altanen.

Jag har inget emot små spindlar om dom håller sig borta. Men jag gillar verkligen inte spindlar som är nästan lika lång som tändticksaskar mellan fram och bakbenen och jag gillar inte att dom bosätter sig på mitt hus, skaffa eget!

Hade en firma liknande anticimex här för ett par år sedan som tog bort lite getingar som bosatt sig under taket och försökte få honom att göra detsamma med spindlarna men han var mest facinerad och lät dom vara kvar. getingarna är tillbaka så det är väl dags att ringa hit honom igen också.

Men frågan... Finns det sätt att hålla spindlarna borta från huset?
Citera
2008-07-27, 01:25
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Varför vill du hålla dom borta? Dom lämnar ju aldrig nätet. Även om de är äckliga, så tar de hand om en massa ännu äckligare saker. Getingar och myggor osv.

Men om den har byggt ett bo på ett obekvämt ställe är det bara att spruta Radar där den bor, eller huliganisera nätet med en pinne.
Citera
2008-07-27, 01:41
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Varför vill du hålla dom borta? Dom lämnar ju aldrig nätet. Även om de är äckliga, så tar de hand om en massa ännu äckligare saker. Getingar och myggor osv.

Men om den har byggt ett bo på ett obekvämt ställe är det bara att spruta Radar där den bor, eller huliganisera nätet med en pinne.

spelar ingen roll, jag har något av en släng av spindelfobi. Vill sitta och dricka mitt kaffe på verandan utan att ha dom hängandes ovanför mig
Citera
2008-07-27, 02:12
Medlem
><((((°>s avatar
ok ta grönsåpa, varmvatten och en liten skvätt av nån slags matolja, kör ner allt detta i en blomsprutflaska, skaka. go nuts. oljan tränger in i deras små lungor och såpan bryter ytspänningen. det bryts ner efter några veckor. spindlar dör efter ca 5-10 sekunder av denna behandling, ja alla insekter gör det faktiskt.
Citera
2008-07-27, 11:54
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
ok ta grönsåpa, varmvatten och en liten skvätt av nån slags matolja, kör ner allt detta i en blomsprutflaska, skaka. go nuts. oljan tränger in i deras små lungor och såpan bryter ytspänningen. det bryts ner efter några veckor. spindlar dör efter ca 5-10 sekunder av denna behandling, ja alla insekter gör det faktiskt.

Intressant, tack, hoppas det stämmer
Citera
2008-07-28, 14:46
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>

FEL #1 Spindlar har inga lungor, utan boklungor och/eller trakéer.

FEL #2 Spindlar är inga insekter, utan hör och häpna, de är spindlar.
Citera
2008-07-28, 16:10
Medlem
><((((°>s avatar
u say potato
i say fuck u.
Citera
2008-07-30, 18:34
Medlem
><((((°>s avatar
du måste säga hur det gick!

själv har jag alltid en vatten/såpa/olje-flaska inom en armslängdsavstånd, pga spindlar verkar tro att min lägenhet är deras revir, har en 100% utdelning kan jag säga. typ 3 sprut så är det bye bye/boll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in