2008-07-26, 23:47
Medlem
amfetamins avatar
jag har precis köpt en femma tjack.
det är gult som fan och luktar blomster som fan.

men det blir problem när jag ska ta en rykare när jag blandar det med vatten så ser det ut som bomull i pumpen.

kranen säger att man ska filtrera bort "bomullet" först.

flera andra som köper av min kran tycker att "bomulls tjacket" är bra men svårt att filtrera bort bomullet.

så nu till min fråga

vet ni några knep hur man tar bort "bomullet" enklast
Citera
2008-07-26, 23:56
Medlem
Trazigs avatar
borde inte ett kaffe filter funka eller nån liten sil ?
Citera
2008-07-27, 00:23
Medlem
likeithards avatar
Vad är det för skit dom blandar tjacket med när det blir som "fibrer" i en vattenlösning?

Ser ut som mm-långa bomullsfibrer, men varför vill man banka sina grejer med skräp?
Citera
2008-07-27, 00:36
Bannlyst
filtrera bort det med något ganska finmaskigt.. typ en tesil á la 70 - tal...
Citera
2008-07-27, 02:47
Bannlyst
Annars borde det ju även funka att filtrera det som vanligt med lite bomull eller med ett cigarettfilter..
Citera
2008-07-27, 04:35
Medlem
ztellas avatar
blanda med sprit borde lösa det alt. värm vatten i micro i shotglas, släng i tjack o sila som vanligt efter från glaset genom filter (alltså värm vattnet utan tjack före o blanda efter).
Citera
2008-07-27, 07:02
Medlem
Dziobeks avatar
filtrerar du inte lösningen alls när du drar upp det i pumpen? Ett ciggfilter borde ju ändå stoppa det som liknar bomul. Är det skit i pumpen så ta det inte i armen, onödig risk för att man är lat.
Citera
2008-07-27, 09:19
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Du behöver bara värma vattnet när tjacket ligger där i, då kommer det lösa sig och blir en helt klar lösning. Använd filter när du drar upp det i pumpen.
Citera
2008-07-28, 23:43
Medlem
Håll cig filtret mot pumpen innan du stoppar ner det i lösningen.
Faaaaaan va sugen jag blev nu....blomster är dunder.
Bomullskrånglet med kletiget blomster är ett gammalt problem....
Citera
2008-07-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tydligenarjagha
Du behöver bara värma vattnet när tjacket ligger där i, då kommer det lösa sig och blir en helt klar lösning. Använd filter när du drar upp det i pumpen.

Ja men det är inte kul att dra i sig en för varm rykare heller blir väldigt svettigt även fast det dock kan bli ganska svettigt ändå så känns det riktigt äckligt om det är på tok för varmt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in