Helt värdelös.
Liam Neeson är ju makalöst träig i denna rollen och de övriga inblandades skådespeleri är inte mycket bättre det. Manus är ju en katastrof som någon har haffsat ihop på en kafferast.
Helt värdelös.
Liam Neeson är ju makalöst träig i denna rollen och de övriga inblandades skådespeleri är inte mycket bättre det. Manus är ju en katastrof som någon har haffsat ihop på en kafferast.
Är en kul rulle ungefär på samma sätt som Commando. Liam Neeson är rätt cool med flera bra scener. Men storyn i sig saknar helt logik. Varför skulle traffickingligor från Albanien/Östeuropa riskera sin verksamhet genom att kidnappa Amerikanska turister?
Jag tycker de allra flesta filmer där "någon har kidnappat/mördat min fru/mitt barn - nu måste jag ut på hämndtåg!" är så jävla cringe. Det blir så tråkigt och idéfattigt. Mycket sällan finns där någon finess.
Jag tycker Taken är skit, jag tycker The Revenant med DiCaprio är skit, jag tycker John Wick är skit (den var väl också en hämndfilm?). Det blir så enformigt, tråkigt, hjärndött.
Jag kan absolut gilla en hämndfilm, men då måste det vara någon mer finess bakom det än det dessa filmer jag nämnt erbjuder. Den asiatiska Vengeance-trilogin är ju bra tycker jag. Där snackar vi finess. Filmberättandet får ett helt annat djup och lämnar ett djupare avtryck i mig som tittare än dessa amerikanska hjärndöda hämndfilmer.