2008-07-26, 23:45
Medlem
Har precis sett filmen Taken och jag rekomenderar den starkt!

Vad tyckte ni om filmen? (använd spoiler)

http://www.youtube.com/watch?v=7sGGRS_UaPY
http://www.imdb.com/title/tt0936501/
Citera
2008-07-27, 02:08
Medlem
Pampariuuss avatar
Wow. Trailern får en att bli sugen

Tankar den direkt!
Citera
2008-07-27, 03:21
Medlem
https://www.flashback.org/showthread.php?t=709446

Jag sökte iall fall innan utan att se den första tråden, du gjorde det garanterat inte.
Citera
2008-07-27, 03:36
Medlem
oj my bad
Citera
2008-07-27, 09:34
Medlem
Den är bra för att inte ha "Massive balls behind it"

https://www.flashback.org/showthread.php?t=707796
Senast redigerad av Greveen 2008-07-27 kl. 09:39.
Citera
2008-07-28, 11:17
Medlem
MrCheebas avatar
Helt värdelös.
Liam Neeson är ju makalöst träig i denna rollen och de övriga inblandades skådespeleri är inte mycket bättre det. Manus är ju en katastrof som någon har haffsat ihop på en kafferast.

En av årets sämsta filmer.
Citera
2008-09-14, 13:21
Medlem
Likwitjunkies avatar
någon som vet vad låten heter som hon amanda dotterns kompis spelar när dom anländer till paris?
Citera
2008-09-15, 00:12
Bannlyst
rätt så meningslös film men våldet var iallafall snyggt. Tror inte det finns någon i hela världen som kan slåss så bra.

Kom på mig själv när jag skrev på msn att detta var ju en helt fullgod sammanfattning av filmen.

(nah) Gustovich (bah) säger (00:09):
handlade om en farsa

så blev dottern kidnappad

så bara köttade han alla själv

haha ursäkta språket. Det är bara på flashback jag försöker låta kultiverad

edit. En av de mest förutsägbara filmer jag sett. Eller så kanske jag helt enkelt börjar bli bra på att förutse filmer
Senast redigerad av Gustovich 2008-09-15 kl. 00:15.
Citera
2026-09-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Helt värdelös.
Liam Neeson är ju makalöst träig i denna rollen och de övriga inblandades skådespeleri är inte mycket bättre det. Manus är ju en katastrof som någon har haffsat ihop på en kafferast.

En av årets sämsta filmer.

Denna film är kultförklarad.
Citera
2026-09-15, 01:35
Medlem
Pinkuss avatar
Är en kul rulle ungefär på samma sätt som Commando. Liam Neeson är rätt cool med flera bra scener. Men storyn i sig saknar helt logik. Varför skulle traffickingligor från Albanien/Östeuropa riskera sin verksamhet genom att kidnappa Amerikanska turister?
Citera
2026-09-15, 07:24
Medlem
Bartman777s avatar
Jag tycker de allra flesta filmer där "någon har kidnappat/mördat min fru/mitt barn - nu måste jag ut på hämndtåg!" är så jävla cringe. Det blir så tråkigt och idéfattigt. Mycket sällan finns där någon finess.

Jag tycker Taken är skit, jag tycker The Revenant med DiCaprio är skit, jag tycker John Wick är skit (den var väl också en hämndfilm?). Det blir så enformigt, tråkigt, hjärndött.

Jag kan absolut gilla en hämndfilm, men då måste det vara någon mer finess bakom det än det dessa filmer jag nämnt erbjuder. Den asiatiska Vengeance-trilogin är ju bra tycker jag. Där snackar vi finess. Filmberättandet får ett helt annat djup och lämnar ett djupare avtryck i mig som tittare än dessa amerikanska hjärndöda hämndfilmer.
Citera
2026-09-15, 16:18
Medlem
XtraXs avatar
Tyckte den var hur ball som helst när den kom, nu not so much. En sak jag tänkt på, den innehåller ju knappt nån action.

De slåss lite när han hittat albanerna skjuter väl lite från en bil när han är på ett skrotupplag eller vad det ska föreställa.

Inte en enda riktig eldstrid eller rejält slagsmål.
Ok det berömda i'm gonna kill you talet blir väl aldrig gammalt men det är typ allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in