2008-07-27, 12:03
Medlem
storhetsvansinne eller vad han nu höll på med skulle jag koppla till koks, för er som vet och har provat det
Citera
2008-07-27, 12:06
Medlem
leathur_ls avatar
love you guys. alltid lika gott att gå in på FB och få reda på "vem kändisen är". hahaha
Citera
2008-07-27, 12:07
Medlem
MarManHollows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallaknas
Vad var han påverkad av då?

Kiss tror jag, ej säker dock!
Citera
2008-07-27, 12:08
Medlem
cnasiuss avatar
två linor om dan om det är bråttom
Citera
2008-07-27, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
det här skrev jag i en annan tråd om samma 'mne. men det här verkar vara den rätta.

men kan inte ni dumma djävlar hålla käften med ert fittiga snack om "vem fan är han? jag har aldrig hört talas om honom".

isf är det ni som är okunniga ang dagens topplistemusik och då vorde det väldigt, väldigt klädsamt av er om ni insåg att er okunskap beror på era egna brister.

det finns liksom två alternativ:

1. man har koll på dagens topplistemusik - isf har man hört namnet mange schmidt
2. man har ingen koll på dagens topplistemusik.

det finns inget tredje alternativ:

3. jag är en korkad fb-idiot som tror att världen kretsar runt mig och har jag inte hört talas om en hyfsat storsäljande artist så ligger inte felet hos mig för jag är ju perfekt. detta vill jag gärna berätta i olika trådar.

ja, personligen anser jag att hans musik är värdelös - vilket ju alltid måste nämnas eftersom ni är så jävla dumma i huvudet.

Moahaha! Jag tycker om dig! Plus din signatur hahahah!

Och jag gillar Mange mer nu också!
Men det måste vara koks eller kanske tillomed tjack Mange stärker sig med, röka? ni vet ju inget.
Citera
2008-07-27, 12:15
Medlem
Quimbys avatar
Fan va roligt för den talanglöse tönten!
Citera
2008-07-27, 12:25
Medlem
Ähhh jag tror han är negativ. Kanske uppträdde konstigt. Men allvarligt, hur många i Trelleborg diggar hans låtar och det är ju typ 5-6 låtar sen är det slut på repetoaren.
Citera
2008-07-27, 12:26
Medlem
razorcrazys avatar
Tack!

Flashback är så jävla bäst! tack grabbar och tjejer som löser alla gåtor och mysterier.
Citera
2008-07-27, 12:41
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Mange Schmidt
Titel: Känslan kommer tillbaks
(Razzia)
Betyg: 5/5

Svensk hiphop har de senaste åren känts som ett enda långt kulturreportage om förorten i något program från UR. Det är viktigt och det är angeläget och det är mångkulturellt. Och det är så fruktansvärt trist och förutsägbart att man slår över till ”Top Model” i stället.

Det är därför både ironiskt och symptomatiskt att mannen som räddar svensk hiphop kommer från borgerliga Vastastan i Stockholm, driver en cateringfirma och heter just – Mange Schmidt. Hans nya album är det roligaste, svängigaste svenska album jag hört på många år. Och han kan inte ens rappa i traditionell mening.

Men det kunde inte Biz Markie heller. Eller Kanye West heller för den delen. Precis som de två förvandlar Mange Schmidt sin svaghet till sin styrka och förlitar sig istället på charm, tajming och ett rörligare intelligent. Han låter som en nätsurfande björnen Baloo efter några drinkar.

Mange Schmidt är också en mycket vassare textförfattaren än han låtsas vara. Albumet ”Känslan kommer tillbaks”, med geniala skildringar som ”Jag talar ut”, fångar samtiden på samma sätt som Magnus Ugglas ”Vad ska man ta livet av sig…” gjorde 30 år tidigare.

Vad säger det om samtiden att de två senaste årens bästa svenska låtar har byggt på visslingar? Inflytande från ringsignaler? I fjol var det ”Young Folks” med Peter, Bjorn And John. I år är det ”Giftig” med Mange Schmidt och Petter.

Jan Gradvall

Jan Gradvall är uppenbarligen döv.
Citera
2008-07-27, 12:46
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Står nu i svenska Wiki:

"Den 26 juli 2008 blev han gripen för narkotikabrott efter en
spelning i södra Sverige"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mange_Schmidt
Helt otroligt att det får står kvar i två timmar (eller mer). Har moraltanterna på Wikipedia gett upp, eller är det helt enkelt så att de enda som bevakar Manges artikel är hip hop-fans som tycker det han gjorde är en merit?
Citera
2008-07-27, 12:49
Medlem
siwsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randall Flagg
Mange Schmidt då alltså. Bra jobbat

Jag är otroligt imponerad hur otroligt snabbt Flashback-investigatörerna kan gräva fram denna info. Helt oslagbart! Jag förstår inte (serious) hur jag skulle klara mig utan FB för att stilla min totala nyfikenhet när det gäller ej namngivna artister som torskat på något och därmed hamnar i skvallerspalterna med utdimmade bilder.

Nu är mitt huvudproblem dock: Vem fan är MS? Har aldrig hört talas om, ej heller hört, artisten i fråga. Möjligen är jag inte i fas med vad som är hippa musiker, men denna snubbe har jag verkligen aldrig hört talas om.

Har han legat på någon hit-lista???
Citera
2008-07-27, 12:55
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nennbo
Haha Mange S var min första gissning! Ärligt talat, Patrik Isaksson??
Innan jag gick in på FB (detta var i morse, men då hade jag nyss sett nyheten på AB:s webbplats), letade jag upp programmet för den där festivalen och kunde konstatera att det fanns tre alternativ, varav ett var hr Schmidt, ett var Patrik Isaksson, och det tredje var... Nisse Hellberg. Jag visste inget om Isakssons drogvanor, och hade aldrig hört talas om Mange, men tyckte mig i alla fall kunna utesluta att det var Hellberg. Fast medan jag letade mig in på FB började jag samtidigt tänka: jag kanske tror fel, det kanske visar sig vara Nisse... Skönt att jag slapp uppleva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in