Varning: Nätadaptern har en jordad kontakt. Den jordade kontakten ska anslutas till
ett jordat nätuttag. Om du inte har tillgång till något jordat uttag bör du kontakta en
elektriker som kan installera ett sådant. Du skyddar både datorn och dig själv genom
att använda ett jordat uttag.
okej, ingen annan lösning än att fixa ett jordat! uppfattat.
Hur har ni som har samma problem som mig upplevt det, När får ni dessa stötar? är det när man håller emot något annat strömförande (tex element eller något annat av metall) eller sker det bara på måfå?
Jag har märkt att jag inte alltid får stötar utan bara lite då och då, dock har jag inte hunnit utreda vad jag gör vid de olika tillfällen.
Har sagt det förut, säger det igen... Anslut "jordhålet" i mac-kontakten till ett element. Förhoppningsvis har du ett sådant på rummet. Anslutningen utföres till fördel med den billigaste strömförare du kan hitta, t ex ståltråd. Se till att gnugga bort färgen där ståltråden ansluts till elementet, annars blir det inte tillräckligt bra kontakt. Nu är det ojordade urtaget jordat och du förvandlas inte till en hattifnatt när du surfar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!