2008-07-26, 20:27
Medlem
WeeMans avatar
Jag har nyss flyttat utomlands och tänkte börja köpa på mig lite blandade maskiner till köket.

Severin verkar vara ett stort och billigt märke här, någon som har erfarnhet av produkterna?

Verkar vara netonnet som säljer dem i Sverige, det tyder ju på tveksam kvalité.
Citera
2008-07-26, 22:57
Medlem
Nikeniks avatar
Jag har en Severin Elvisp, låter så jävla mycket jag måste ha hörselkåpor på mig när jag använder (använde den), har en kenwood köksassistent nu istället.
Citera
2008-07-26, 23:58
Medlem
siddharthas avatar
Jag har jobbat i affär och sålt en hel Severin. Kaffekokaren vattenkokare m.m Som i så mycket annat får du väl vad du betalar för. Kanske inte världens bästa. Men vi hade absolut inte mer reklamationer på dem mer än andra. Har för mig att de kommer från Tyskland. Inte så stort märke i Sverige i alla fall.

Ett medelmärke. Absolut inte Moccamaster men du hittar dem nog inte i på ÖB:s reakorg. Hoppas att svaret hjälpte dig något.
Citera
2008-07-27, 00:34
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddhartha
Jag har jobbat i affär och sålt en hel Severin. Kaffekokaren vattenkokare m.m Som i så mycket annat får du väl vad du betalar för. Kanske inte världens bästa. Men vi hade absolut inte mer reklamationer på dem mer än andra. Har för mig att de kommer från Tyskland. Inte så stort märke i Sverige i alla fall.

Ett medelmärke. Absolut inte Moccamaster men du hittar dem nog inte i på ÖB:s reakorg. Hoppas att svaret hjälpte dig något.

Kan nog stämma att det är tyskt, jag bor ju i lux nu så det är ju rätt nära.

Jag är mest sugen på en elgrill, det är halva priset mot Philips & Siemens. Men man vill ju inte svära mitt i grillandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in