2018-04-15, 20:56
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontever
Tråd som tråd, Admin hade helt enkelt kunnat flytta tråden istället för att skapa en ny och göra en kortare redigering i trådstarten. Som det är nu har en onödig tråd skapats, vilket bör sammanfogas med tidigare tråd eftersom det är reglerna för sammanslagna trådar på forumet.
Du är verkligen helt jävla dum i huvudet.
Nej, det hade inte räckt med en kortare redigering i trådstarten då hela jävla tråden hade fått göras om för att det skulle bli uppenbart att det är en STOR FÖRÄNDRING PÅ HELA FORUMET, inte bara en diskussion om dess vara eller inte vara.
Citera
2018-04-15, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Du är verkligen helt jävla dum i huvudet.
Nej, det hade inte räckt med en kortare redigering i trådstarten då hela jävla tråden hade fått göras om för att det skulle bli uppenbart att det är en STOR FÖRÄNDRING PÅ HELA FORUMET, inte bara en diskussion om dess vara eller inte vara.

Du tycker att Admins inlägg var såpass ingående att det krävdes en ny tråd med 3 rader av information istället för att bifoga en ändring i trådstarten? Du inser förstås att du logiskt redan har gjort bort dig? Jag pratar om att man skall följa reglerna, eller skriva att reglerna inte gäller om de är obekväma och att moderatorer och admin skiter i sina egna regler.
Citera
2018-04-15, 21:02
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Du tycker att Admins inlägg var såpass ingående att det krävdes en ny tråd med 3 rader av information istället för att bifoga en ändring i trådstarten? Du inser förstås att du logiskt redan har gjort bort dig? Jag pratar om att man skall följa reglerna, eller skriva att reglerna inte gäller om de är obekväma och att moderatorer och admin skiter i sina egna regler.
Nej, jag har inte gjort bort mig.
Ett meddelande från admin som bakas in i en diskussionstråd skulle inte få alls samma genomslagskraft som ett nytt meddelande i viktiga meddelanden! Förstår du verkligen inte skillnaden är det totalt meningslöst att fortsätta något som helst försök till diskussion med dig.
Så vi konstaterar bara att du är mentalt efterbliven och totalt obildbar, sen får det vara bra så.

Moderatorerna skiter inte i reglerna, de är tvingade att följa dessa av admin, som ÄGER forumet och får göra precis som han vill med sitt forum.
Citera
2018-04-15, 21:04
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inte gjort bort mig.
Ett meddelande från admin som bakas in i en diskussionstråd skulle inte få alls samma genomslagskraft som ett nytt meddelande i viktiga meddelanden! Förstår du verkligen inte skillnaden är det totalt meningslöst att fortsätta något som helst försök till diskussion med dig.
Så vi konstaterar bara att du är mentalt efterbliven och totalt obildbar, sen får det vara bra så.

Moderatorerna skiter inte i reglerna, de är tvingade att följa dessa av admin, som ÄGER forumet och får göra precis som han vill med sitt forum.

Moderatorerna har precis sagt att det är inte viktigt om tråden eller inlägget blir populärt, varför pratar du om genomslagskraft?
Citera
2018-04-15, 21:06
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Moderatorerna har precis sagt att det är inte viktigt om tråden eller inlägget blir populärt, varför pratar du om genomslagskraft?
Det har för fan ingenting med popularitet att göra. Du är verkligen dum.
Jag ger upp. Fattar du inte själv varför admin valde att lägga meddelandet om en viktig funktions borttagande i ett nytt meddelande i en helt ny avdelning där vanliga medlemmar inte får skapa trådar är det verkligen särskoleklass på dig.
Citera
2018-04-15, 21:12
Bannlyst
Citat:
Det har för fan ingenting med popularitet att göra. Du är verkligen dum.
Jag ger upp. Fattar du inte själv varför admin valde att lägga meddelandet om en viktig funktions borttagande i ett nytt meddelande i en helt ny avdelning där vanliga medlemmar inte får skapa trådar är det verkligen särskoleklass på dig.

Admin startar en tråd när ny information gäller, tråden gäller samma ämne som det tidigare inlägget och den enda information som ges är att nu går det inte längre att ignorera användare.
Citera
2018-04-17, 16:04
Medlem
av dom sammanslagna tråd ämnena borde man ju tillåta att det skapas nya trådar som får ligga i kanske 1 vecka/månad eller 2 innan dom sammslås. då har man ju iaf chans till diskution utanför tråden innan den gömms.
Senast redigerad av iblanddu 2018-04-17 kl. 16:15.
Citera
2018-04-17, 19:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iblanddu
av dom sammanslagna tråd ämnena borde man ju tillåta att det skapas nya trådar som får ligga i kanske 1 vecka/månad eller 2 innan dom sammslås. då har man ju iaf chans till diskution utanför tråden innan den gömms.

Nya trådar får självfallet startas om det är nya ämnen, men annars gäller ju "ett ämne, en tråd" enligt 0.02.

Finns inget konstigt där. Vore bara konstigt och emot reglerna om samma ämne skulle ha två trådar under viss tid för att sedan slås ihop.
Citera
2018-04-18, 12:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
99% av de lastgamla trådar som bumpas är för att skribenter fylleskriver skit. Bumpning kan också användas att "dränka" obekväma trådar så att dom försvinner långt ner i listan. Jag tycker att det ska finnas en tidsgräns på hur gammal trådstarten får vara - skrivs det i tråden inom den tiden bumpas den. Har den varit stendöd i 1 år ska den inte bumpas.

Det kanske är bättre att titta på sista inlägget innan bump-inlägget. Har det gått skitlång tid har tråden varit död länge och behöver då inte bumpas.
Och jag tycker att så länge det man skriver är relevant så spelar det ingen roll hur gammal tråden är.
Upptäcker man "skitbumpningar" så är det bara att RP:a. Jag vill till och med dra mig till minnes att det fungerar som så att tar man bort inlägg, så hoppar tråden tillbaka till sin ursprungliga plats i listan. Så om någon försöker sig på en bumpstorm för att "dölja ett obekvämt ämne" och detta upptäcks så blir det bara tji av det hela.

Detta är för övrigt ett beteende som jag aldrig har stött på.
Citera
2018-04-18, 13:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vill till och med dra mig till minnes att det fungerar som så att tar man bort inlägg, så hoppar tråden tillbaka till sin ursprungliga plats i listan.

Ja, så är det.
Citera
2018-04-18, 16:17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Detta är för övrigt ett beteende som jag aldrig har stött på.

Det finns många saker som moderatorer säger sig aldrig ha stött på.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-04-18 kl. 16:19.
Citera
2018-04-19, 15:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det finns många saker som moderatorer säger sig aldrig ha stött på.
Jag ska omformulera mig lite. Jag har säkert stött på det men inte i så stor utsträckning att jag har noterat det som ett problem. Jag har ändå pysslat med det här lika länge som ditt konto har existerat, så om det nu är ett problem snarare än "något som händer ibland" så borde jag på något sätt ha uppmärksammat detta. Antingen själv eller via diskussioner med kollegor. Det har jag inte.

Det är skillnad på att något händer ibland och att något är ett problem. Nu är det ju dessutom så att trådar sjunker ner igen när man raderar idiotbumpar så vi har liksom motat Olle i grinden.
Men som sagt, saboterande bumpningar är inte direkt vanligt förekommande här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in