2009-03-07, 19:49
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Det finns ingen som kan göra den som Imperiet. Fan, jag får ståhud bara av att tänka på den!
.

Instämmer helt, men vad har det med Sofia Karlsson att göra? När det gäller Dan Anderssontolkningar så är inte Torstein Bergman helt fel heller...
Citera
2009-03-07, 20:18
Medlem
Snurrens avatar
Har snöat in mig lite i den här tråden, men kolla denna länken http://www.youtube.com/watch?v=2BvBF...eature=related Hon borde göra en hel skiva med Lars Forsells texter, ingen kan frasera hans fantastiska ord som hon.
Citera
2009-08-04, 04:28
Medlem
Vem är den ev pojkvännen

Det enklaste är väl att ringa per Callenberg i Uppsala. Bror till Sofia
Han gifte sig 2008 med Louise C och tog hennes mera eleganta efternamn.
Citera
2009-08-04, 10:17
Medlem
humdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Om du bara tog dej tid att lyssna på henne och har musikkunskap så skulle du upptäcka att det du kallar simpla melodier inte alls är simpla, utan en ganska avancerad musik med ännu mer avancerade arr. Men att få sån musik att låta simpel, det är stor konst!

Stor konst? Nu får du allt ta och lugna ner dig lite.
Citera
2009-08-04, 21:03
Medlem
Bloodweisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humdi
Stor konst? Nu får du allt ta och lugna ner dig lite.

Mja, stor och stor... hon är iaf duktig som fan på att spela irländsk bouzouki/mandola med GDAD-stämning, traversflöjt och tenorgitarr.
Sen är hon ju vacker som en huldra också
Citera
2009-08-06, 22:42
Medlem
allvarligt talat, här har vi en brud som har mycket mer armbågar än vad hon har röst. milt sagt. hon gör sig inte direkt populär när hon beter sig som hon gör.
Citera
2009-08-06, 22:50
Medlem
BSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viral
allvarligt talat, här har vi en brud som har mycket mer armbågar än vad hon har röst. milt sagt. hon gör sig inte direkt populär när hon beter sig som hon gör.

Åh, skvaller? Utveckla!
Citera
2009-08-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BSO
Åh, skvaller? Utveckla!

detta har väl inte med hennes pojkvän att göra så jag vet inte om det räknas till offtopic?

hur som helst.

jag har aldrig satt på henne så jag vet inte om hon tar den i tvåan. däremot vet jag att hon gör sig väldigt impopulär i sina egna kretsar genom att använda mer armbågar än charm och talang.

ett exempel är när hon började sjunga med groupa, som då redan var ett etablerat band. sofia såg groupa spela och gick sonika upp på scenen och började sjunga med dem. efter spelningen sa hon att hon tyckte att bandet behövde en sångerska. för de som känner medlemmarna i groupa (mats edén exempelvis) vet att han är väldigt tystlåten och snäll av sig att han gärna kan låta sig köras över. killarna kunde helt enkelt inte säga nej, och blev väl övertalade till att ta med henne. detta höll givetvis inte i längden då missnöjet var stort, vilket resulterade i att sofia fick sparken från bandet.

säga vad man vill om henne men hennes självförtroende har det aldrig varit fel på i varje fall. när hon pluggade på ingesund var hon så övertygad om sin egen förträfflighet att hon lyckades övertala de flesta där på skolan att hon var ställets bästa sångerska. trots att det fanns många andra flickor där som var både vackrare och med finare röst än vad det sofia hade/har. inte sällan kunde man höra "inte är väl jag något, tänk om jag kunde vara så bra som sofia är" från tjejer som både hade bättre omfång och klang i sin röst. synd att deras självförtroende inte var bättre kan tyckas.

vill tillägga dock att jag inte tycker sofia är helt talanglös, jag tycker hon absolut har något. det är bara trist att man känner mer än tio personer som hade gjort det hon gör mycket mycket bättre och mer intressant, men inte vågar.

vanligtvis är det ju oftast ganska uppfriskande med människor som vågar ta för sig och som har självförtroende kan tyckas. dock i detta fallet tar det sig lite extrema uttryck här och där som gör att andra blir lidande av hennes agerande.
Senast redigerad av viral 2009-08-06 kl. 23:36.
Citera
2009-08-08, 01:05
Medlem
Bloodweisers avatar
Om det är nån skvallrare här som gillar hennes musik, så kan jag varmt rekommendera hennes engelska motsvarighet- Kate Rusby. En tjej i ungefär samma ålder med en faibless för att göra egna tolkningar av gamla keltiska visor. Orka ta er förbi intrevjun.

http://www.youtube.com/watch?v=MZkjr...eature=related
Citera
2009-08-08, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viral
detta har väl inte med hennes pojkvän att göra så jag vet inte om det räknas till offtopic?

hur som helst.

jag har aldrig satt på henne så jag vet inte om hon tar den i tvåan. däremot vet jag att hon gör sig väldigt impopulär i sina egna kretsar genom att använda mer armbågar än charm och talang.

ett exempel är när hon började sjunga med groupa, som då redan var ett etablerat band. sofia såg groupa spela och gick sonika upp på scenen och började sjunga med dem. efter spelningen sa hon att hon tyckte att bandet behövde en sångerska. för de som känner medlemmarna i groupa (mats edén exempelvis) vet att han är väldigt tystlåten och snäll av sig att han gärna kan låta sig köras över. killarna kunde helt enkelt inte säga nej, och blev väl övertalade till att ta med henne. detta höll givetvis inte i längden då missnöjet var stort, vilket resulterade i att sofia fick sparken från bandet.

säga vad man vill om henne men hennes självförtroende har det aldrig varit fel på i varje fall. när hon pluggade på ingesund var hon så övertygad om sin egen förträfflighet att hon lyckades övertala de flesta där på skolan att hon var ställets bästa sångerska. trots att det fanns många andra flickor där som var både vackrare och med finare röst än vad det sofia hade/har. inte sällan kunde man höra "inte är väl jag något, tänk om jag kunde vara så bra som sofia är" från tjejer som både hade bättre omfång och klang i sin röst. synd att deras självförtroende inte var bättre kan tyckas.

vill tillägga dock att jag inte tycker sofia är helt talanglös, jag tycker hon absolut har något. det är bara trist att man känner mer än tio personer som hade gjort det hon gör mycket mycket bättre och mer intressant, men inte vågar.

vanligtvis är det ju oftast ganska uppfriskande med människor som vågar ta för sig och som har självförtroende kan tyckas. dock i detta fallet tar det sig lite extrema uttryck här och där som gör att andra blir lidande av hennes agerande.

Det här var ett riktigt bittert inlägg från någon som inte haft kraften, begåvningen och karisman att lyckas som Sofia har gjort. Vem är du? Ulrika Gunnarsson? Sofia Sandén? Malin Foxdal?
Citera
2009-08-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Frank
Det här var ett riktigt bittert inlägg från någon som inte haft kraften, begåvningen och karisman att lyckas som Sofia har gjort. Vem är du? Ulrika Gunnarsson? Sofia Sandén? Malin Foxdal?

Bittert, förmodligen ja. Baserat på personliga erfarenheter? Japp, det också, inte bara mina. Hon är inte så poppis i mina kretsar. Dock gissar du helt fel på kön, och jag har definitivt inga planer på en sångkarriär.
Citera
2009-08-11, 23:16
Medlem
kentiss avatar
Lyssna!

Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Ledsen för att jag trodde du bara skrev ett namn för skrivandets skull. Du skulle skrivit lite mer så hade det kanske framkommit att du verkligen visste.

Tydligen inte så känt faktum men om det är som du säger att det ÄR känt så verkar det ännu töntigare att uppge honom som hemlig när det bara går attsäga hans namn och sen säga att hon inte vill säga mer....men vad vet jag, jag är ingen kändis.

Edit: Nu har vi löst den frågan helt klart! Finns det nåt skvaller om Sofia då?
.
Den rösten...alltså... Det bästa jag hört på länge!
http://www.myspace.com/esbjornhazelius
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in