2008-08-01, 21:51
Medlem
baller08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joll1978
En period trodde serberna att dem var Illyrer
Illyrier (liksom andra antika folk) blev romaniserade till oigenkännlighet och beblandade med andra folk långt innan slaver kom till Balkan. Denna befolkning som levde på balkan vid 6-700 talet utrotades inte.. de blev assimilerade förstår du. Många serber och kroater har därför en del Illyriskt blod i sina ådror, men det finns ingen som kan säga att de är eller var Illyrier. Det är bara Albaner som vågar sig på något så korkat som att påstå att de är ättlingar till Illyrier. De vägrar skilja på teorier och historiska fakta.
2008-08-01, 22:50
Bannlyst
Det är fortfarande inte bevisat att Albaner är Illyrer och förmodligen var illyrerna en minoritet i Kosovo om vi nu trängt undan illyrerna, står ju inget någonstans om något större slag när Slaverna kom till Kosovo så det måste betyda att illyrerna var i minoritet i Kosovo. Och dagens Albaner lär inte ha så mycket gemensamt då de blandats med diverse folk. Serberna har ändå bott i Kosovo sen 600-talet och klart som fan att dom är är sura nu och protesterar på sitt sätt.

Är ju som om västergötland skulle tas ifrån Svenskarna av tex Norrmännen. Klart jag hade varit vansinnig när jag och mina förfäder bott här sen 600-talet och någon bara tar det ifrån mig. Att folk ens blir förvånade över Serbernas agerande är ju skrämmande. Jag hade agerat likadant som Serberna i Kosovo.

Att man ens vågar kalla oss för terrorister över vårat agerande i Kosovo gör mig förbannad.
2008-08-01, 22:59
Medlem
Carpe Diems avatar
Balkannivå
/mod.
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem