2008-07-26, 07:34
Medlem
Jag fick ett konstigt problem med IE7 och Firefox efter ett, enligt roterloggen, intrångsförsök .
1) Startade IE7 den 24/7 och helt plötsligt dök det upp popup-reklam (har spärr av popup på) och IE7 blinkade till - helt plötsligt är format ändrat (har ej helbild på) och dessutom har IE7 nytt utseende: min lilla freecorder toolbar är borta + diverse länkar och det går inte längre att surfa.....

Jag startar om IE7 och defaulthemsidan startar men det går inte att surfa med sökord och få resultat av dem. Lika i båda läsarena. Stänger av rotern och modem.

2)Kör säkerhetsprogrammet F-Secure (har Telia bredband) men det hittar ingenting!?! Installerar "PC doctorn" (från PC Tools) som hittar diverse nasties:
- Agent Trojan
- Virtumonde Trojan
- Backdoor. Rbot.Gen
- Adware, WhenU_SaveNow
Kör programmet några gånger tills scanresultatet är 0 funna hot.

3)Startar upp internet igen, startar WMP 11 och min favoritradiostation CLassic FM, som finns sparad som länk i en spelningslista och mediaplayern fungerar som den ska.
Startar Azureus, samma där, helt OK, startar IE7 och det är samma problem som innan = det är fryst, lika med Firefox och vad jag än gör hände ingenting. Ringer säkerhetssupporten på Telia och det är formatering av hårddisken som gäller för dem men jag skulle helst slippa, det kanske finns alternativ till formatering.

Är det någon här som har idéer om vad som kan ha skett och lösningen på felen? Mika
Citera
2008-07-26, 08:08
Medlem
927s avatar
troligtvis så finns det fler vundo filer.
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
installera programmet och klicka på scanna när du ser den knappen.
klicka på ok >show results >remove selected, starta om.
gör en ny scan med MBAM, posta den loggen och kolla så allt funkar
Citera
2008-07-26, 19:19
Medlem
Tusen Tack!

Tusen Tack Nu funkar det!
Nu har jag både telefonförbindelse (åska/blixt tog den vid 12-tiden) internet och fungerade webbläsare. Mika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in