2008-11-13, 14:10
Medlem
rularns avatar
Vore förövrigt intressant att höra vad hans advokat har att säga om detta.

Tror ni föresten på dravlet om hans sk."blackouts" ?
Citera
2008-11-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rularn
Namn och bild:
http://www.frianyheter.nu/index.php/component/content/article/411?joscclean=1&comment_id=200

Shit det va mig en ful jäkel ,nåja inte så överaskande iofs.
Citera
2008-11-13, 14:37
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rularn
Vore förövrigt intressant att höra vad hans advokat har att säga om detta.

Tror ni föresten på dravlet om hans sk."blackouts" ?
Jag tror inte på hans lämpliga blackouter.

Han har inga problem att minnas de två mordbränderna han också är åtalad för.

En forummedlem som känner honom har beskrivit honom som en notorisk lögnare:

Citat:
Ursprungligen postat av Shiorina
Det är inte första gången han skyller på blackout kan jag ju säga. Det verkar vara något som comes really handy för honom när saker blir för invecklade för att förklara bort.

Och som nämnt innan är mer eller mindre hela hans liv byggt på lögner, lögner och lögner. Jag vet nog nästan inget som han INTE ljugit om.
Han vet precis hur man manipulerar och tar sig dit man vill. …//…

Han minns inte mordet, han minns inte att han har skrivit om att mörda i sin dagbok (som han för övrigt kallar ”sin psykolog”). Från gårdagens förhör:
Citat:
I ett inlägg står det att ett mord ska ske och att ett offer är utsett.
Det är min handstil men jag kommer inte ihåg att jag skrivit det, måste ha haft en blackout.”

Extra vidrigt var det att läsa hur han svarade på målsägarbiträdets fråga om han inte haft en tanke på att varsko någon med tanke på att den lilla flickan fanns i lägenheten:
Citat:
- Eftersom jag inte var medveten om vad jag gjort så ansåg jag inte att jag behövde vara orolig.
http://www.gt.se/nyheter/1.1366858/25-aringen-berattar-om-mord-dagboken

Kanske dags att kalla in någon minnesexpert?
Citera
2008-11-13, 14:42
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Kanske dags att kalla in någon minnesexpert?

Det behövs inte. Rätten köper inte hans minnesluckor.
Citera
2008-11-13, 14:44
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det behövs inte. Rätten köper inte hans minnesluckor.
Skönt att läsa. Den tekniska bevisningen räcker?
Citera
2008-11-13, 15:47
Bannlyst
Ang. beställning av FUP

Jaha, FUP lär vi ju inte få tag på iallafall (om inte någon är så intresserad att de tycker det är värt en tusenlapp).

Hej,

Enligt meddelande från målkansliet så kan vi tillse att förundersökningen kan tillsändas Er mot postförskott, den finns ej tillgäng via cd eller motsvarande utan endast i pappersformat.

398 sidor omfattar handlingen vilket innebär en kostnad för kopiorna om
826 kr för kopior i enlighet med avgiftsförordningen
197,50 portokostnad
= totalt 1023,50 kr

Vänligen återkom med besked i frågan.

Vänligen

Veronica Ekdahl
Administratör
Skövde tingsrätt
Citera
2008-11-13, 20:32
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Den tekniska bevisningen räcker?

Skulle tro det. Tror att han blir dömd till livstids fängelse (fast det borde vara dödstraff egentligen). För de kan väl inte komma dragandes med "ungdomsrabatt" här va ?.

Han är för "frisk" för att dömas till vård tippar jag.

Citat:
Johannas mamma Lena bröt nästan ihop när hon skulle berätta om hur hon hittade sin dotter, död i lägenheten.
- Jag fick inte fram orden. Det var jättejobbigt bara att sitta i samma rum som honom, han som har gjort oss så illa, säger hon.

Citat:
I pausen såg Lena hur 25-åringen log mot sina anhöriga
http://www.gt.se/nyheter/1.1367425/var-djavulskt-att-se-honom

Man blir ju illamående. Jag hoppas verkligen seriöst att någon dödar honom någonstans. Och jag tror fortfarande att han kommer att mörda igen när han släpps ut.
Citera
2008-11-13, 23:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Skulle tro det. Tror att han blir dömd till livstids fängelse (fast det borde vara dödstraff egentligen). För de kan väl inte komma dragandes med "ungdomsrabatt" här va ?.

Han är för "frisk" för att dömas till vård tippar jag.

http://www.gt.se/nyheter/1.1367425/var-djavulskt-att-se-honom

Man blir ju illamående. Jag hoppas verkligen seriöst att någon dödar honom någonstans. Och jag tror fortfarande att han kommer att mörda igen när han släpps ut.
Det tror jag också. Han är riktigt farlig.
Citera
2008-11-14, 08:02
Medlem
Loos avatar
Jag läste om mordet i Haningen/Handen/Tyresö på killens 13 åriga styvdotter och våldtäckt på hennes kompis framför ögonen på lilla sonen som låg i samma rum för några år sen. Ja dom tog ju såklart upp det på bode Efterlyst och sen programet Ondska.

I programet Ondska fick man se från ett förhör med mördaren och han sa också att det är helt svart, han har inget minne alls vad han har gjort!
Men då svarar polisen honom att sånna där blckouts finns inte, hjärnan funkar inte så.

Så Till ämnet igen!
Tror dom verkligen på honom när han säger att han inte minns??

Hoppas familjen kan få klarhet i detta! Stackars flicka!
Citera
2008-11-14, 13:54
Medlem
Detta avgör saken, Varg har förverkat sin rätt att leva. Hon var vid liv vid alla 39 knivhugg och dog sedan av att hon förblödde, enligt rättsläkarren har det tagit tid innan hon dog. Föreställ er lidandet. Det ska vara dödsstaff på detta!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3768484.ab
Senast redigerad av takidababy 2008-11-14 kl. 13:56.
Citera
2008-11-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Detta avgör saken, Varg har förverkat sin rätt att leva. Hon var vid liv vid alla 39 knivhugg och dog sedan av att hon förblödde, enligt rättsläkarren har det tagit tid innan hon dog. Föreställ er lidandet. Det ska vara dödsstaff på detta!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3768484.ab

Han blev häktad på sannolika själ för dråp går inte det at tändra till mord. han skall itne dömas för dråp utan för mord... Så han kan få livstids fängelse.. Och ett pris på hans huvud ser jag som en självklarhet...
Citera
2008-11-14, 20:05
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvedon
Jaha, FUP lär vi ju inte få tag på iallafall (om inte någon är så intresserad att de tycker det är värt en tusenlapp).

Hej,

Enligt meddelande från målkansliet så kan vi tillse att förundersökningen kan tillsändas Er mot postförskott, den finns ej tillgäng via cd eller motsvarande utan endast i pappersformat.

398 sidor omfattar handlingen vilket innebär en kostnad för kopiorna om
826 kr för kopior i enlighet med avgiftsförordningen
197,50 portokostnad
= totalt 1023,50 kr

Vänligen återkom med besked i frågan.

Vänligen

Veronica Ekdahl
Administratör
Skövde tingsrätt

Den svenska offentlighetsprincipen är verkligen fin - man måste vara rik för att få ta del av den.

Idiotiskt att inte ge ut FUPen på cd, eller egentligen borde polisen lägga ut direkt på piratebay. Ska vi ha ett öppet samhälle eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in