• 1
  • 2
2008-07-28, 08:37
Medlem
borrizs avatar
Rent teoretiskt kan tjejen ta med lite av en väninnas urin i en brurk, till provtillfället. I så fall blir det ett negativt resultat (under förutsättning att väninnan inte är gravid).
Citera
2008-07-28, 16:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splines
Japp, ett sätt att bekräfta att testet fungerar.

Dessvärre räcker det med enbart vatten för många av testerna. Dvs de kollar bara om det kommit tillräckligt med vätska, inte att vätskan är urin.

Sen är det så att om man tar testet för tidigt så visar den inte på någon eventuell graviditet. Testet skall tas efter att förväntad mens uteblivit, dvs man måste kanske vänta bortåt en månad innan det går att göra ett test.
Senast redigerad av Megaforce 2008-07-28 kl. 16:55.
Citera
2008-07-28, 19:10
Medlem
Hon vill ha barn el inte el tvärtom?
Citera
2010-06-14, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4thFloor
Det låter riktigt konstigt. När jag blev gravid gjorde dom inte ens något eget gravtest på Mödravårdscentralen för att det är så sällan som dom där testerna visar fel.

Testerna visar absolut inte positivt om man inte är gravid, så DET är ett helt annat scenario! Däremot kan de ju visa negativt fast man är gravid, om det tex är för tidigt så att man inte har tillräcklig koncentration av hormon i urinet! Tidigt är det ju tex viktigt med morgonurin för att det ska vara så koncentrerat som möjligt medans det spelar mindre roll längre fram!

Om jag skulle vilja lura någon skulle jag antagligen chansa med att spä ut urinet med vatten för att få ner koncentrationen av hormoner men jag är osäker på om det fungerar! Frågan är ju varför hon skulle vilja lura dig??
Citera
2010-06-15, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyk-o
En tjej som jag har haft oskyddat sex med testade sig precis på med denna produkt:

https://www.bootsapotek.no/butikk/im...html?id=511465

Resultatet visade sig vara negativt dvs att hon inte var med barn och jag kunde pusta ut.

Men det tog en jävla tid när hon satt inne på toaletten och skulle testa sig.
Så jag undrar bara om det är möjligt att hon fuskat till sig ? Hon kanske inte ens kissade på pinnen så att det omöjligen visade sig bli positivt. Hon kanske bara hällde vatten över eller någon annan vätska. Om det nu ens går ? Finns det kanske några preparat som man kan köpa som kan lura dessa test pinnar ?

Allt i detta ämne är väldigt intressant.

Mvh

Jag tycker du köper ett eget jävla test och spolar vatten på det och kollar om det visar negativt. Jag tippar på att det krävs urin med för att man ska få utslag på det öht, men man vet ju aldrig...

Att hon skulle smugglat in en kompis urin tycker jag du kan glömma. Så paranoid behöver man knappast vara

Det tar några minuter innan strecket visar sig...jag tycker du ska lita på henne. Däremot kan ibland strecken vara svårtolkade och t ex så svaga att man missar dem , fast man är gravid
Citera
2010-06-16, 03:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag tycker du köper ett eget jävla test och spolar vatten på det och kollar om det visar negativt. Jag tippar på att det krävs urin med för att man ska få utslag på det öht, men man vet ju aldrig...

Att hon skulle smugglat in en kompis urin tycker jag du kan glömma. Så paranoid behöver man knappast vara

Det tar några minuter innan strecket visar sig...jag tycker du ska lita på henne. Däremot kan ibland strecken vara svårtolkade och t ex så svaga att man missar dem , fast man är gravid

Vid det här laget har han antingen blivit far eller så "slapp" han undan". Tråden är rätt gammal.
Citera
2010-06-16, 13:26
Medlem
Varför tror ni killar att alla tjejer vill föda ert barn? Så jävla speciella är ni inte...tror inte hon är gravid och vill nog inte ens bli det med dig...;D
Citera
2010-06-24, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef Fritzl
Jag vet inte riktigt hur det du undrar fungerar, men en sak som är värt att tillägga är att grav-testen visar fel fyra av tio gånger innan tjejen är i fjärde månaden. (Berättade våran gynekolog).
Det är riktigt dåligt tycker jag, de skriver "99% säkert" på förpackningen, men de "glömmer" nämna att det är efter 4 månaders graviditet.

6 graviditetstest på raken visade fel när min tjej blev med barn. Tack för den apoteket/clearblue.

Detta måste vara sån bullshit eller så har ni missuppfattat. Snarare slutar 4 av tio graviditeter i missfall
Citera
2010-06-24, 22:43
Bannlyst
Men snälla.. Man blir fan mörkrädd när man läser tråden.. VET ni ens varför man gör gravtest?

Jeez..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Graviditetstest
Citera
2010-10-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Consentido
Men snälla.. Man blir fan mörkrädd när man läser tråden.. VET ni ens varför man gör gravtest?

Jeez..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Graviditetstest

Wow.. Måste vara den sämsta wikipediaartikeln jag har sett på länge. Sen när finns det moderkaka några dagar före beräknad mens (4 dagar före kan man testa positivt)?

Jag är förövrigt rätt säker på att vanligt vatten också triggar kontrollstrecket. Det vore helt enkelt för dyrt och komplicerat med någon annan konstruktion. Måste vara relativt få användare som tappar testet i toan, tar upp det och sedan kissar på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in