2008-07-25, 07:36
Medlem
Igår så stängde datorn av sig helt av sig själv o när jag startat den igen så går det inte att starta firefox. När jag försöker starta programmet, så jobbar timglaset en lite stund o sen kommer bara piln tillbaka utan att något program startas.
Har provat att avinstallera firefox o sedan installera det igen, dock utan att det har hjälpt. Internet Explorer startar utan problem.
Finns det någon som råkat ut för något liknanade och fått löst det, elller någon som har några andra idéer om hur jag skall få igång firefox?
2008-07-25, 07:52
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedde
Igår så stängde datorn av sig helt av sig själv o när jag startat den igen så går det inte att starta firefox. När jag försöker starta programmet, så jobbar timglaset en lite stund o sen kommer bara piln tillbaka utan att något program startas.
Har provat att avinstallera firefox o sedan installera det igen, dock utan att det har hjälpt. Internet Explorer startar utan problem.
Finns det någon som råkat ut för något liknanade och fått löst det, elller någon som har några andra idéer om hur jag skall få igång firefox?

Kan det vara så att det går två olika processer med FF? Kolla i aktivitetshanteraren och om du redan har en process som heter firefox.exe där så avsluta den och testa starta FF igen. Browsern kanske ligger med i autostart eller nåt? Vad vet jag, jag bara gissar lite...
2008-07-25, 07:56
Medlem
Har kollat processerna, men där finns ingen firefox process igång redan.
Tack för tips.
2008-07-25, 08:07
Medlem
Jag har flera gånger den senaste månaden haft problem med att öppna firefox. Och surfat i safari istället. Nu funkar det bra igen och jag har ingen aning vad problemet var. Om du kommer på det så berätta gärna hur du löste det.
2008-07-25, 08:57
Medlem
927s avatar
vad händer om du klickar på filen firefox.exe?
2008-07-25, 09:57
Medlem
Det enda som händer är att timglaset dyker upp tillsammans med pilen en liten stund o sen försvinner den o endast pilen syns.
2008-07-25, 10:22
Medlem
SinCitys avatar
Vad händer om du i "aktivitetshanteraren"/"Task managern" väljer "New task"/"Eller vad det heter på svenska" skriver firefox.exe ? Alternativt att du kör samma grej fast via "kör" Ctrl+Esc så hittar du kör snabbast... Jag är kass på sånt här, men har ibland drabbats av att FF inte vill starta och då löst det så... Kolla så att det ligger en firefox.exe-fil i Mozilla Firefox-mappen, och gör det det så testa starta därifrån. Funkar inte det kanske ditt AV/FW är det som spökar?
2008-07-25, 10:49
Medlem
Tyvärr så blir det samma resultat även om jag försöker med att köra firefox.exe från "Kör". Får sätta min o kolla med av fw imorgon.
Tack för alla tips än så länge.
2008-07-25, 10:57
Medlem
Megaforces avatar
Om man uppdaterar firefox från ett annat konto än det man installerat det från början så kan man få en del problem som har med skrivrättigheter till vissa filer/kataloger.

Pröva med att installera om ff från det konto som du installerade det från början.
2009-03-01, 21:32
Medlem
jag har samma problem ingen som vet lösningen till detta?

kör med senaste firefox
2009-03-02, 02:29
Medlem
Flashen1961s avatar
Ni har kanske problem med en korrupt profil så gå till C:\Användare\xxxxxxxx\Lokala inställningar\Application Data\Mozilla där xxxxxx är det konto du har loggat in med.

Ta bort mappen Firefox och förslagsvis så gör ni det efter att ni försökt ta bort Firefox via kontrollpanelens lägg till & ta bort program men hur som helst så ska hela mappen Firefox bort.

Ladda även ner CCleaner och installera det för att sen köra det så ni får bort felaktiga hänvisningar i Registret.

Starta sen om datorn alt logga ut din användare och sedanlogga in din användare för att sen efter installation se om Firefox nu funkar som det ska.
2009-03-02, 08:24
Bannlyst
https://www.flashback.org/showthread.php?t=860888

Finns en tråd där som jag har startat. Jag har fått mitt Firefox att fungera, jag laddade ner en äldre version, och den fungerar utmärkt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in