2008-07-24, 20:53
Medlem
Vissa program vill jag ska startas automatiskt nr jag drar igng min dator (operativsystem Windows XP) utan att ngra programfnster ppnas. Jag vill att de ska vara minimerade.

Ett sdant program r uTorrent och det har turligt nog en funktion med vilket detta kan ordnas. Andra program r inte lika vl rustade utan fr att f dessa att starta automatiskt har jag ftt stoppa in dem i Autostart-mappen med det resultatet att programfnster ppnas och jag mste brja varje datorsession med att minimera ett par fnster. Hur lser jag enklast detta?

Gr det att sga t Windows att minimera alla program med ett program? En fullsning vore d att lgga ett sdant sist i autostartmappen. nnu bttre vore naturligtvis om programmen ifrga kunde ppnas minimerade frn brjan, hur ordnar man det?
Senast redigerad av stardeath 2008-07-24 kl. 20:56.
Citera
2008-07-24, 20:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tnker du p System Tray = Trayicon nere vid klockan s finns det gott om program.Lttast r vl om du surfar in www.download.com och sk efter ordet.
Citera
2008-07-24, 21:26
Medlem
Gott om program som gr vad? Jag vet inte hur eller om det pverkar lsningen p mitt problem (att jag vill ha autostartade program minimerade och inte mtas av programfnster nr jag drar igng datorn) men en del av programmen minimeras, nr de minimeras, till "system tray" och andra inte.
Senast redigerad av stardeath 2008-07-24 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in