Okej..
Krukväxt mekade ihop en ny dator till mig och nu är den ihopbyggd och klar
So far so good. Kör in Vista Ultimate 64bitars och installerar det. När det är klart lägger jag in alla drivrutiner från skivan man fick med moderkortet. Det gick bra ett tag, men när den kom till ljud drivrutiner gav den upp och gav error. Den ville helt enkelt inte installera de. Har sökt på nätet och grejer och försökt med alla möjliga grejer, men ingenting funkar. Någon som vet hur jag ska bara mig åt för att få in de?
Sen uppstod ett annat problem, eller tja - två. Men dom är ganska snarlika. Det är så att när jag trycker upp kontrollpanelen så tar det tre-fyra sekunder innan den säger "Windows explorer måste avslutas lalala" och stänger ner skiten. Funkar verkligen inte att komma in på kontrollpanelen. Samma sak varje gång. Och den andra grejen är att internet (mjukvaran, inte nätet) har en rejäl skruv lös. Funkar bra att surfa runt lite, men när jag ska logga in någonstans så ger det sig och startar om. Samma sak gäller när jag kryssar ner det

Hur fixa?
Vore jättetrevligt om någon har några idéer om hur jag ska ta mig till väga för att få min dator på plats