Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-24, 04:24
Medlem
Hej jag försökte installera Heroes of might and magic 5 och var nått som blev fel...
Så jag försökte tabort de via kontrollpanelen men det gick inte, stog att sendstats var nekad till åtkomst.
Den ligger i C:\docume~1\Joakim\Lokala inställningar\Temp\{20071984-5EB1-4881-8EDB-082532ACEC6D}\SendStats.exe

Och står att den kan vara skrivskyddad, men kan inte tabort skrivskyddet, hur ska jag göra?
Citera
2008-07-24, 13:08
Bannlyst
http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Detta fel kan dyka upp på många andra former. Några exempel:

* Kan inte radera filen: Åtkomst nekad.
* There has been a sharing violation.
* Käll- eller målfilen kan vara i bruk
* Filen används av ett annat program eller användare.
* Se till att disken inte är full eller skrivskyddad och att filen inte används

De flesta användare brukar trycka på Ok knappen och starta om datorn för att bli av med problemet. Visst, i och med att man boota om avslutar Windows alla aktiva processer därmed blir filer och mappar olåsta. Användaren kan nu utföra borttagningen. Är däremot filen du försöker ta bort ett virus som nekar dig åtkomst kommer inte en omstart av datorn att hjälpa mycket.

Det som hjälper däremot om du hämnar i en sån situation är programverktyget Unlocker
Unlocker var avsedd att vara ett mycket användbart tillägg till Windows Utforskaren. Med några enkla musklick på en fil eller mapp kan användaren enkelt bli av med felmeddelandet som nämns ovan.
Programmet är mycket enkel att använda:

1. Högerklicka på mappen eller filen och välj Unlocker

2. Om mappen eller filen är låst ett fönster som listar de låsta filerna kommer att öppnas

3. Klicka helt enkelt på “Lås upp alla” och du är klar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in