2008-07-24, 02:19
Medlem
Hej!

Har funderat på en sak och egentligen aldrig pratat med någon om det. Hoppas därför att någon här vet mer om detta.

Enda sedan jag var liten har får jag då och då en surrande/vibrerande känsla mitt emellan ögonen, och ofta strålar denna känsla uppåt mot mitten av pannan. Fram till för 4-5 år sedan tyckte jag mest att det var störande när det hände, men sedan lärde jag mig att njuta av det och nu brukar jag framkalla det när jag har svårt att sova. Brukar oftast lyckas med det ganska lätt, ibland är "surret" starkare, koncentrerat på en liten punkt, känns väldigt skönt och håller i sig länge, andra gånger är det flyktigare och suddigare, breder ut sig över en större del av pannan.

På ett sätt känns det som att det strålar in energi i mig när jag gör detta, fast det gör mig inte piggare utan jag somnar relativt fort. Har inte märkt av någon skillnad i drömmar eller så då jag gör detta, utan jag somnar helt enkelt bara gott.

Är det ett tredje öga/brow chakra som jag har någon naturlig fallenhet för att aktivera? Skrapar jag bara på ytan och kan jag vidareutveckla min teknik och använda den till något annat än att bara somna gott?

Vore kul att höra vad ni som har mer erfarenhet inom dessa områden har att säga om detta!

Tack på förhand!
Citera
2008-07-24, 02:39
Medlem
h20h_s avatar
Såvitt jag vet har man 2 ögon, och jag hoppas verkligen inte du har ett brunöga i pannan

Tror bara det är nerverna som spelar dig ett spratt när du koncentrerar ögonen, tyvär
Citera
2008-07-24, 02:50
Medlem
MrCheebas avatar
Skit i FB och googla istället om du är seriös med dina frågor.
Citera
2008-07-24, 14:57
Medlem
wellermans avatar
Jag vet vad du pratar om. Brukar få samma känsla om jag har någonting nära pannan mellan ögonen som inte nuddar ansiktet eller hårstrån. Hjärnan som fyller i ofullständig information skulle jag gissa.
Citera
2008-07-24, 16:15
Medlem
Cryxs avatar
PRYING OPEN MY THIRD EYE! PRYING OPEN MY THIRD EYE!

So good to see you once again
I thought that you were hiding
You thought that I had run away
Chasing the tail of a Dogma.
Opened my eye
Opened my eye
Opened my eye....and there we were.

Tool - Third Eye, riktigt bra låt

OnT: Nej, jag har inte haft nån liknande känsla. Skulle vilja säga att det är nån blodådra som pulserar där som får dig att känna så.
Citera
2008-07-24, 16:52
Medlem
Tirehebs avatar
Jag känner igen mig i allt vad TS upplevt.
Jag började få dessa fenomen efter en period av kundalinimeditation för några år sedan, och de manifesterar sig alltjämt.
Citera
2008-07-24, 20:38
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Skit i FB och googla istället om du är seriös med dina frågor.

Vadå skit i FB? Det här är ett diskussions forum, Google är en sökmotor...
Han ville ha en diskussion alltså helt rätt ställe.
Citera
2008-07-24, 22:13
Medlem
h20h_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tireheb
Jag känner igen mig i allt vad TS upplevt.
Jag började få dessa fenomen efter en period av kundalinimeditation för några år sedan, och de manifesterar sig alltjämt.

Lägg aaaaaav, tror du verkligen på den där skiten? läs lite anatomi vet jag.
Citera
2008-07-24, 23:59
Medlem
Har googlat litegrann innan, men eftersom jag inte vet riktigt vad det är så vet jag inte riktigt vad jag ska leta efter

Tireheb, Kul att höra att någon känner igen sig i min beskrivning i alla fall! Har själv aldrig sysslat med någon meditation dock.

Kan hända att det har någon medicinsk/biologisk förklaring, men det känns ändå som något "annat".
Citera
2008-07-25, 05:21
Bannlyst
Jag gissar att du är galen helt enkelt men sök för all del inte hjälp, det skulle vara så tråkigt utan knäppskallar som dej.
Citera
2008-07-25, 14:48
Medlem
Tirehebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h20h_
Lägg aaaaaav, tror du verkligen på den där skiten? läs lite anatomi vet jag.

Jag tror inte, jag vet, viss skillnad.

Och anatomin säger vad i detta fallet?
Citera
2008-07-25, 15:40
Medlem
h20h_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tireheb
Jag tror inte, jag vet, viss skillnad.

Och anatomin säger vad i detta fallet?

Är du seriös? tack för ett gott skratt iallafall

Om du ursäktar mig ska jag iväg på min flygande matta och träffa en ande som ger mig 3 önskningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in