Hej!
Har funderat på en sak och egentligen aldrig pratat med någon om det. Hoppas därför att någon här vet mer om detta.
Enda sedan jag var liten har får jag då och då en surrande/vibrerande känsla mitt emellan ögonen, och ofta strålar denna känsla uppåt mot mitten av pannan. Fram till för 4-5 år sedan tyckte jag mest att det var störande när det hände, men sedan lärde jag mig att njuta av det och nu brukar jag framkalla det när jag har svårt att sova. Brukar oftast lyckas med det ganska lätt, ibland är "surret" starkare, koncentrerat på en liten punkt, känns väldigt skönt och håller i sig länge, andra gånger är det flyktigare och suddigare, breder ut sig över en större del av pannan.
På ett sätt känns det som att det strålar in energi i mig när jag gör detta, fast det gör mig inte piggare utan jag somnar relativt fort. Har inte märkt av någon skillnad i drömmar eller så då jag gör detta, utan jag somnar helt enkelt bara gott.
Är det ett tredje öga/brow chakra som jag har någon naturlig fallenhet för att aktivera? Skrapar jag bara på ytan och kan jag vidareutveckla min teknik och använda den till något annat än att bara somna gott?
Vore kul att höra vad ni som har mer erfarenhet inom dessa områden har att säga om detta!
Tack på förhand!