2019-01-29, 11:56
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Värst brukar det vara när folk som inte riktigt behärskar det skall bjuda på fisk.

Sönderkokt/ihjälstekt så dte blir snustorrt...

Fisk behöver tillagas med varsamhet.

Det brukar överlag vara ett problem, att saker tillagats på tok för länge.

Bara kolla på "hatgrönsaker" som brysselkål och broccoli, måga recept som förodrar koktider på 20min vilket är på tok för länge, då får man gråmosiga saker som smakar beskt och luktar illa.

Min ångkokare tex rekomenderar 15-20min broccoli och 20-25min för brysselkål (lagom är ~5-8min)
Citera
2019-01-29, 17:01
Medlem
Beethovanias avatar
Jag har nog haft tur med de bjudningar jag varit på, har i stort sett alltid varit åtminstone hyfsat nöjd. Tror aldrig någon försökt bjuda mig på inälvsmat eller tunga. För mig är det dock viktigt att vara artig och åtminstone försöka tycka om det som bjuds, jag vet att jag inte gillar tunga då det är så tråkigt, men jag hade nog ätit det ändå.

Det enda riktigt underliga jag varit med om var en gammal släkting som bjöd på mat, kommer inte ihåg huvudrätten, men tillbehören var potatis i ugn. Då hon såg så dåligt, och var något virrig så hade hon kryddat potatisen med socker istället för salt. Det smakade sådär, kanske var det värst då man inte var beredd alls på att det skulle vara sött.

Annars har jag inga problem med sött, vet att någon långt bak i tråden nämnde stuvade makaroner med massor av socker, jag är uppväxt med att min mamma lagade dem sådär. Dock inte min sambo, så det kanske var hennes värsta bjudning, när min mamma bjöd på stuvade makaroner.
Citera
2019-02-04, 00:45
Medlem
Memmajemmas avatar
Firade jul hos en familj i Argentina. De bjöd på en söt rulltårta med tonfiskröra i! Väldigt underlig smak.
Citera
2019-02-04, 22:24
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Firade jul hos en familj i Argentina. De bjöd på en söt rulltårta med tonfiskröra i! Väldigt underlig smak.

Vilken kombination!
Citera
2019-02-04, 23:35
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpnisseiskogen
Vilken kombination!

Minst sagt! Blev så snopen och fick kväljningar, men tydligen ngt som är traditionellt att äta på julen, heter Pionono.

Utöver det så var det som att fira vårt nyår. Det var fyrverkerier och ljusslingor/lampor som i USA. Väldigt annorlunda men kul att ha testat

Har firat även jul i Kalifornien och en nyår i Mexico City.

Men hemma med snö, Kalle och julskinka är bäst
Citera
2019-02-04, 23:42
Medlem
jay.simpsons avatar
Det svenskaste en kan äta kolbulle inget jag uppskattar..

När någon gör pizza av färdig pizzadeg som man köper hoprullad. Inte ens ingredienserna ovan kan rädda pizzan.
Citera
2023-10-20, 18:04
Medlem
Sladdarens avatar
Groda såklart vad annars : https://www.youtube.com/watch?v=GTuXoW7NcSg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in