Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Ja, jag sitter här med ett för mig jävligt stort problem. Jag klarar verkligen inte av att befinna mig i en klädbutik med mycket folk. För det är ju nästan alltid mycket folk i en klädbutik. Och trångt som fan.
Hur som helst så får jag alltid en enorm ångest och panikkänslor som gör att jag måste lämna butiken omgående. Klarar helt enkelt inte av att trängas med folk och prova kläder. Känner mig alltid jätte ful och allmänt sunkig i alla kläder jag provar. Ingenting passar. Efter en liten stund börjar jag svettas, frisyren blir konstig och allt förvärras ytterligare.
Ofta slutar det hela med att jag i panik köper någonting som jag inte alls tycker om, bara för att jag känner stor ångest över att det i min garderob hemma inte finns någonting som jag gillar. Ännu ett plagg som bara kommer bli liggandes..
Försöker handla lite på internet ibland men ofta när jag får hem plagget så är jag missnöjd för att det inte är som jag tänkte mig. Att den är för stor, för liten eller liknande.
Finns det någon annan som känner lite av samma sak som kanske vill dela med sig lite av sina tankar..
Ja, jag får också panik i just klädbutiker. Visst är det kul att ha på sig snygga kläder, men att handla dem - yikes.
Kan utan problem gå på McDonalds, Clas Ohlson osv, men när jag är i klädaffärer så får jag ångest. Vet inte varför.