2008-07-23, 17:47
Bannlyst
Någon som kan tippsa om en billig och bra extern brännare till Macbook som funkar för att bränna xbox 360 spel.
Anledning till jag frågar här är att de flesta i Spelforumet kör Windows (duuh)
Jag vill gärna att brännaren fungerar med OS X så man slipper installera SkitWindows.
Citera
2008-07-23, 17:53
Medlem
http://store.apple.com/se/product/TQ312ZM/A?fnode=home/shop_mac/mac_accessories/storage&mco=NjQxMTUz&s=newest

Borde la funka?

Eller http://www.inet.se/datorkomponenter/cd-dvd/lacie-d2-dvd±rw-usb-2-0-med-lightscribe/7100498/

Billigare, borde la funka på samma sätt
Citera
2008-07-23, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blommaah
http://store.apple.com/se/product/TQ312ZM/A?fnode=home/shop_mac/mac_accessories/storage&mco=NjQxMTUz&s=newest

Borde la funka?

Eller http://www.inet.se/datorkomponenter/cd-dvd/lacie-d2-dvd±rw-usb-2-0-med-lightscribe/7100498/

Billigare, borde la funka på samma sätt

Jun 08..... ta inte åt dig nu okej?

Men jag vill ha det bekräftat att det funkar, inte några random valda externa brännare som OS X har stöd för som "borde la funka".

Förlåt om jag låter lite strikt.

EDIT: förlåt, men verkar som en riktig bra brännare.......varför så dyr hos Apple men inte datorbutiken?!

Hur som helst, LightScribe låter coolt ^^ tagga sina x360 spel, bara den funkar att bränna x360 spel med så är det coolt.
Vill alltså ha det bekräftat, för alla funkar inte (egen erfarenhet )
Senast redigerad av Iradieh 2008-07-23 kl. 18:01.
Citera
2008-07-23, 18:17
Medlem
Vad är problemet? att du inte lyckats få det funka på mac eller inte lyckats få spelen funka på 360n?
Citera
2008-07-23, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blommaah
Vad är problemet? att du inte lyckats få det funka på mac eller inte lyckats få spelen funka på 360n?
...Finns inget problem.
Vill ha en brännare till OS X som har bekräftats att funka med x360 spel.
Citera
2008-07-23, 18:31
Medlem
jag bränner med den interna på macbooken, fast du kanske har den billigare varianten?
Citera
2008-07-25, 22:15
Medlem
Svensson181s avatar
Jag fattar inte riktigt vad du ska ha en extern brännare till men kanske inte ska lägga mig i :/ . Jag bränner också med den interna brännarn på min macbook.

Funkar kanon ju, använder programmet burn360.

Varför den är mycket dyrare hos apple än hos datorbutiken, är för att allt Apple säljer lägger dom på några extra hundralappar på priset av någon idiotisk anledning.

Mvh
Senast redigerad av Svensson181 2008-07-25 kl. 22:17.
Citera
2008-07-26, 21:19
Medlem
Chanseys avatar
Kan informera att de inbyggda brännarna i macbook och macbook pro suger om man ska bränna 360-spel. Tog mig ungefär 10 dual layer dvds att fatta att det var fel på brännaren och inte på xboxen eller sättet jag brände på. Jag hade en matshita i min MBP. Skaffade en Pioneer och stoppade in i ett extern chassi, brände i os x och sen funkade det perfekt. Självklart testade jag olika media (inkl verbatim ofc) och olika brännhastigheter.

Tips: Gör som jag, köp ett extern firewire chassi och en vanlig intern pioneer och kör med Verbatim DVD+DL så får ni quality ratings på 97-98% (ett äkta 360-spel ≈ 90%.
Citera
2008-07-26, 22:07
Medlem
Svensson181s avatar
Jag lyckades med 9 av 10 bränningar med verbataim skivor. Så tycker absolut inte mathshita brännarn är dålig, snarare tvärtom.
Citera
2008-07-26, 22:10
Medlem
Chanseys avatar
lyckades gjorde jag. men alla spel blev ospelbara (error: disc dirty, unreadable) efter bara några timmars spel
Citera
2008-07-26, 23:55
Medlem
SparTyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chansey
Kan informera att de inbyggda brännarna i macbook och macbook pro suger om man ska bränna 360-spel. Tog mig ungefär 10 dual layer dvds att fatta att det var fel på brännaren och inte på xboxen eller sättet jag brände på.

Snarare din brännare i sig som det är fel på. Brännt över 50 xbox360-spel på min macbook pro och de få gånger de inte fungerat har det varit på grund av felaktig layerbreak, dålig release eller glömt security patches.
Citera
2008-07-27, 09:55
Medlem
Timjan256s avatar
Lacie brännaren köpte jag för 3 veckor sedan. Den bränner snabbt och tyst med Leopard. Kan klart rekommenderas. Behöver inte ladda ner några drivrutiner.
Enda nackdelen är att den är lite större än vad jag trodde den skulle vara så efter jag bränt klart stoppar jag undan den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in