2012-12-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty166
hur vet man om man måste ta prover eller inte?

Det lär framgå av transportstyrelsens beslut.
Citera
2012-12-15, 06:03
Medlem
Lindisfarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transportstyrelsen
24 mån är spärrtiden för grovt rattfylleri. Den andra skalan är den som gällde till förra årsskiftet.

Vid grovt rattfylleri kan man ansöka om alkolås, som man sedan får köra med i 2 år. Det jag undrar är ifall man närsomhelst under den tid kan ansöka om alkolås, eller ifall man endast kan göra det i början av sin spärrtid. Det är en av frågorna Transportstyrelsen tyvärr inte tar upp på sin hemsida.
Citera
2012-12-16, 06:46
Medlem
olovligkörning 23 dagar innan uppkörning

Skulle idag egentligen testa slirande koppling, Hamnade i diket gatan nedanför hemmet och försökte få upp bilen. Självfallet hinner pliten dit. Hem till mamma och förklart, Avställt o.s.v har bokat uppkörning om 23 dagar. På måndag skulle polisen som var rätt trevlig höra av sig. Han tyckte jag var mycket bra som var ärlig. Men gatt sköta sitt jobb. Hur ska jag nu göra med körkorts tagningen?
Citera
2012-12-16, 06:51
Bannlyst
Du kanske ska planera ett oväntat avbrott i planeringen, så att säga..
Citera
2012-12-16, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morbrostewart
vad menar du att en plit kan göra åt en olovlig? envars? finns fängelse i straffskalan?
många frågor att fundera på här.

Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Du kanske ska planera ett oväntat avbrott i planeringen, så att säga..

låt oss säga att jag utför uppkörning och skriving om 23 dagar, Vad händer då utredningen är klar om min lämp dras in låt oss säga 6 månader?
Citera
2012-12-16, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olargott
Skulle idag egentligen testa slirande koppling, Hamnade i diket gatan nedanför hemmet och försökte få upp bilen. Självfallet hinner pliten dit. Hem till mamma och förklart, Avställt o.s.v har bokat uppkörning om 23 dagar. På måndag skulle polisen som var rätt trevlig höra av sig. Han tyckte jag var mycket bra som var ärlig. Men gatt sköta sitt jobb. Hur ska jag nu göra med körkorts tagningen?
En av de få saker jag åkt för, en vecka före uppkörningen, obes bil, hade fixat teorin men...jag argumenterade att jag inte hade körkort så jag visste inget om körförbud(trots teorin...men det funkade)

Varför sa du att du kört? "jag har inga kommentarar för tillfället, jag begär rådrum" skulle du sagt.
Tror du fixar det om du hinner köra upp. En bekant var pruttfull två veckor före uppkörningen. Men vid rättegången så åtalade man ju en person som vid brottstillfället inte hade körkort, DÅ var det så att man inte kunde ta det man inte hade haft, om du förstår hur jag menar, så han fick behålla det han med.
Citera
2012-12-16, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
En av de få saker jag åkt för, en vecka före uppkörningen, obes bil, hade fixat teorin men...jag argumenterade att jag inte hade körkort så jag visste inget om körförbud(trots teorin...men det funkade)

Varför sa du att du kört? "jag har inga kommentarar för tillfället, jag begär rådrum" skulle du sagt.
Tror du fixar det om du hinner köra upp. En bekant var pruttfull två veckor före uppkörningen. Men vid rättegången så åtalade man ju en person som vid brottstillfället inte hade körkort, DÅ var det så att man inte kunde ta det man inte hade haft, om du förstår hur jag menar, så han fick behålla det han med.

försökte nämligen bli uppdrage och jag satt själv i och tok backade då polisen kom, dom såg mig alltså klättra ur bilen. Så om jag fixar biffarna så kan det hända att jag får behålla kortet ?
Citera
2012-12-16, 07:32
Medlem
madderfackers avatar
Du får nog ställa in dig på att vänta med kortet ett tag.
Citera
2012-12-16, 07:44
Medlem
Citat:
Herregud, hade du ingen polare med körkort som kunde ha försökt backa? För mig är det en självklarhet att man inte ska visa sig i närheten av den olyckan man har orsakat om man riskerar någon påföljd.
Citera
2012-12-16, 07:57
Medlem
Citat:
försökte nämligen bli uppdrage och jag satt själv i och tok backade då polisen kom, dom såg mig alltså klättra ur bilen. Så om jag fixar biffarna så kan det hända att jag får behålla kortet ?
Ja, mindre bra, men du kan ju argumentera att du agerade som hjälp i en nödsituation. Det hänger också på de exakta orden du sa. OM du sagt att du bara gick in för att hämta en telefon, eller om du står och diskuterar vad du gjort, dvs, kört bil,. eller iaf suttit vid ratt med intention att köra bil.

Kolla upp hur det är nu, det jag och min vän gjorde var på 90 talet, nu är det socislliberalfascism, man ska vara borgerlig i själen...

Ring transportstyrelsen anonymt? Annars ta fighten i rätten

Och framöver: Inga kommentarer i dagsläget, jag begär rådrum. Fina ord. Gör polisen galen för byråkratin ökar ju markant vs ett klart case.
Citera
2012-12-16, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madderfacker
Du får nog ställa in dig på att vänta med kortet ett tag.
Nej, kortet hinns nog med att ta, de försökte hoindra mig men ...tiden...tar tid allt.
Och då har man ju körkort och har inte begått brott som innehavare. Vad du gjorde innan...ja...du hade ju inte körkort, hur ska du kunna alla regler? Du får dagsböter men frågan är om de kan ta kortet när du inte hade det vid brottstillfället.
Citera
2012-12-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whaamannen
Herregud, hade du ingen polare med körkort som kunde ha försökt backa? För mig är det en självklarhet att man inte ska visa sig i närheten av den olyckan man har orsakat om man riskerar någon påföljd.

Citat:
Ja, mindre bra, men du kan ju argumentera att du agerade som hjälp i en nödsituation. Det hänger också på de exakta orden du sa. OM du sagt att du bara gick in för att hämta en telefon, eller om du står och diskuterar vad du gjort, dvs, kört bil,. eller iaf suttit vid ratt med intention att köra bil.

Kolla upp hur det är nu, det jag och min vän gjorde var på 90 talet, nu är det socislliberalfascism, man ska vara borgerlig i själen...

Ring transportstyrelsen anonymt? Annars ta fighten i rätten

Och framöver: Inga kommentarer i dagsläget, jag begär rådrum. Fina ord. Gör polisen galen för byråkratin ökar ju markant vs ett klart case.

Citat:
Nej, kortet hinns nog med att ta, de försökte hoindra mig men ...tiden...tar tid allt.
Och då har man ju körkort och har inte begått brott som innehavare. Vad du gjorde innan...ja...du hade ju inte körkort, hur ska du kunna alla regler? Du får dagsböter men frågan är om de kan ta kortet när du inte hade det vid brottstillfället.
ville inte riskera skit för någon annan då bilen ej var påställd, Det var 2 med körkort där en varav i fylla som tog dit sin bil för att försöka få upp mig och vi är knappt vänner! Vet inte varför jag sa att det var jag som kört o.s.v. Vart väl rädd antar jag. Jag har beskrivit för polisen hur det gick till men inte skrivit på något etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in