2008-07-23, 12:35
Medlem
Gures avatar
Tjena! Är lite uppskakad då jag för någon timma sen laddade ner en fil som sa sig innehålla en aktiveringskod till windows... ...vilket den INTE gjorde. Den innehöll något som verkade vara ett vista 08 virus, som startade o började med en sökning. Jag kryssade allting och försökte komma in i aktivitetshanteraren, men den var inaktiverad av den så kallade "system administor" vilket skulle varit mig. Detta började med att jag formaterade datorn o skulle nu skriva in aktiveringskoden. Och med alla programm borttagna hade jag inte än hunnit installera antivirus. Vet inte om man borde starta datorn igen i felsäkert läge, och hur o vad ska jag göra när jag startat? Någon som har samma erfarenheter?
Citera
2008-07-23, 13:08
Medlem
sitx77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gure
Tjena! Är lite uppskakad då jag för någon timma sen laddade ner en fil som sa sig innehålla en aktiveringskod till windows... ...vilket den INTE gjorde. Den innehöll något som verkade vara ett vista 08 virus, som startade o började med en sökning. Jag kryssade allting och försökte komma in i aktivitetshanteraren, men den var inaktiverad av den så kallade "system administor" vilket skulle varit mig. Detta började med att jag formaterade datorn o skulle nu skriva in aktiveringskoden. Och med alla programm borttagna hade jag inte än hunnit installera antivirus. Vet inte om man borde starta datorn igen i felsäkert läge, och hur o vad ska jag göra när jag startat? Någon som har samma erfarenheter?

Jag har haft samma roliga virus, och som åtgärd mot det så formaterade jag datorn.
Citera
2008-07-23, 13:18
Medlem
Gures avatar
Men det har jag ju precis gjort!
Citera
2008-07-23, 13:24
Bannlyst
Gör om, gör rätt.
Citera
2008-07-23, 15:10
Medlem
Gures avatar
Men det finns alltså inget sätt att få bort skiten. Har nu prövat scanna av datorn med minst 3 stycken av program. Inget verkar fungera, ska man slösa tid på att ta bort skiten eller formatera direkt? Tror jag fick "Your protection is important" också eller vad det heter.
Citera
2008-07-23, 15:44
Medlem
w580is avatar
har du scannat med malwarebytes och superantispyware?
Om inte,gör det då

http://www.malwarebytes.org/propurchase.php

http://www.superantispyware.com/down...NTISPYWAREFREE
Citera
2008-07-23, 22:55
Medlem
Gures avatar
Nä, fast har formaterat om den nu så allt är OK Tack för hjälpen iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in