2008-07-23, 11:31
Medlem
Swe__rockers avatar
Har ett problem, var en annan idiot som installera vista på min nya dator
med ett pundigt namn på användare, jag har bytt namn på användaren så nu står det rätt i start menyn,mina dokument osv. men om man tex kollar sökvägen lr söker på saker... så står det gammla anv namnet.
Hur får jag bort det? tex i C: mappen användare, så heter användar mappen det "gammla namnet" .
Senast redigerad av Swe__rocker 2008-07-23 kl. 11:42.
Citera
2008-07-23, 12:15
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe__rocker
Har ett problem, var en annan idiot som installera vista på min nya dator
med ett pundigt namn på användare, jag har bytt namn på användaren så nu står det rätt i start menyn,mina dokument osv. men om man tex kollar sökvägen lr söker på saker... så står det gammla anv namnet.
Hur får jag bort det? tex i C: mappen användare, så heter användar mappen det "gammla namnet" .
Windows gör så. Kontot i sig är knutet till ett namn, och sen efteråt är det upp till var och en att ändra det namn som visas. Är det det kontot du själv använder, eller någon annans konto?
Citera
2008-07-23, 12:17
Medlem
Swe__rockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Windows gör så. Kontot i sig är knutet till ett namn, och sen efteråt är det upp till var och en att ändra det namn som visas. Är det det kontot du själv använder, eller någon annans konto?

Jävla skit måste ju få bort det där, kan inte så sådär vulgärt, så less på människan
det är mitt konto..det enda kontot.
Citera
2008-07-23, 12:50
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe__rocker
Jävla skit måste ju få bort det där, kan inte så sådär vulgärt, så less på människan
det är mitt konto..det enda kontot.
Då blir det genast betydligt jobbigare. Kruxet är nämligen att det är det här oönskade användanamnet som står som ägare på alla filer du har. Alla sökvägar som är oersonliga beror på det namnet. Skulle du hitta ett sätt att tvinga en ändring så kommer förmodligen saker att funka rejält dåligt. Är det extremt viktigt att bli av med namnet så är nog den enklaste lösningen att skapa ett nytt konto, se till att flytta över allt viktigt till nya kontot, och slutligen ta bort det gamla helt och hållet.
Citera
2008-07-23, 13:03
Medlem
Swe__rockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Då blir det genast betydligt jobbigare. Kruxet är nämligen att det är det här oönskade användanamnet som står som ägare på alla filer du har. Alla sökvägar som är oersonliga beror på det namnet. Skulle du hitta ett sätt att tvinga en ändring så kommer förmodligen saker att funka rejält dåligt. Är det extremt viktigt att bli av med namnet så är nog den enklaste lösningen att skapa ett nytt konto, se till att flytta över allt viktigt till nya kontot, och slutligen ta bort det gamla helt och hållet.

då får det bli så, fyfan...
du är säker på att det namnet ändras då?
Citera
2008-07-23, 13:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu handlar tråden lite om XP,men grundfacit detsamma i Vista.

http://www.sweclockers.com/forum/sho...mn+p%E5+datorn
Citera
2008-07-23, 22:13
Medlem
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
Ändra även ägarnamn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem