Vad har du gjort med gitarrstackarn för att behöva vrida tillbaka halsen? Och ta det lugnt min herre, och sov på saken, så kommer nog desperationen att gå över.
Det smartaste vore nog att kolla med någon musikaffär som utför reparationer, om dom kan försöka.
Håller med inlägget ovan, försök inget själv utan lämna in den till någon musikaffär. När det gäller halsen på gitarrer så ska man absolut inte vara där och pillra om man inte vet vad man håller på med.
Jag brukar offra en stränguppsättning och lägga varma/våta trasor under strängarna och på halsen. Sedan lägger man gitarren upp och ned, huvudet mot ett högre föremål, och tyngder mitt på den tras-lindade halsen. Det funkar för mig.
Vad jag har upptäckt har gitarrerna inte tagit någon direkt skada utav detta och jag lärde mig det utav en gitarrmakare och renoverare.
Oj, ursäkta mig, kamrat för min offensiva handling.
Ja, givetvis. Jag vet inte riktigt vad det kostar i butik, men det lär inte vara så dyrt som ni säger. Det är nog bäst att ta den till affär, om man är osäker.
Btw. Har jag missuppfattat detta, men är halsen skruvad också? Det borde dock fungera att köra min metod, men hur har den, i så fall skruvat sig? Har du strängat skevt?