2008-07-23, 00:13
Medlem
statoil^s avatar
Jag vet att rubriken är aningen konstig. Men visste inte hur jag skulle sätta den.

Jo, det är så här va, att min flickväns mamma har vid upprepade tillfällen senaste veckan fått samtal från ett långt nummer med totalt 13 siffror. Nu publicerar inte jag telefonnumret då jag inte vet om man bara kan lägga ut det här. Jag tror ingen på Flashback sitter med ett så långt nummer men för säkerhets skull.

Jag har fått höra av mamman att de som ringer inte kan svenska. Samt att de fortsatt ringa trots att man bett dom sluta ringa på fyra olika språk (svenska, engelska, tyska och polska).

Vad är det för nummer? Har aldrig tidigare sett ett sådant långt nummer ringa till en person. Och varför har man det inte hemligt?

Vill gärna ha så många svar möjligt av kunniga personer.

Sista frågan: Är det OK att lämna ut numret? Har sökt på eniro, hitta.se och google. Men utan resultat.
Citera
2008-07-23, 00:15
Medlem
Skulle inte svara på samtalet. Finns det inte såna samtal som gör att den som svarar får betala en hel del pengar för samtalet? Speciellt om det då kommer från utlandet..
Citera
2008-07-23, 00:16
Medlem
EvilTouchs avatar
13 siffror är inte omöjligt om det inte är svenskt. Börjar det med 00?
Citera
2008-07-23, 00:17
Medlem
EvilTouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSpajs
Skulle inte svara på samtalet. Finns det inte såna samtal som gör att den som svarar får betala en hel del pengar för samtalet? Speciellt om det då kommer från utlandet..

Det kostar inget att ta emot ett samtal från utlandet, om du själv befinner dig i Sverige.

Edit: ... Om du har ett svenskt abonnemang, dvs.
Citera
2008-07-23, 00:17
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
13 siffror är inte omöjligt om det inte är svenskt. Börjar det med 00?

Det börjar med endast en = 0************
Citera
2008-07-23, 00:18
Medlem
palefaces avatar
sätt ut första siffrorna iaf så kan man luska ut lite varifrån dom ringer..
Citera
2008-07-23, 00:20
Medlem
EvilTouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statoil^
Det börjar med endast en = 0************

Skulle man få kunna några siffror till? Du kan skriva hela numret om du vill. Det enda som kan hända är att någon onykter FB:are ringer upp numret, eller att en mod tar bort det.
Citera
2008-07-23, 00:20
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paleface
sätt ut första siffrorna iaf så kan man luska ut lite varifrån dom ringer..

Om någon moderator tycker jag går för långt med hela numret bortsett från ett (var någon som sa att de inte var någon fara) så får dom väl ta bort det hela.

02137763*7555
Senast redigerad av statoil^ 2008-07-23 kl. 00:24.
Citera
2008-07-23, 00:25
Medlem
EvilTouchs avatar
Citat:
Om någon moderator tycker jag går för långt med hela numret (var någon som sa att de inte var någon fara) så får dom väl ta bort det hela.

02137763*7555

Jadu, det var inte lätt. 021 är väl riktnumret i Västerås, men det finns väl knappast någon som har tio siffor (plus riktnummer) i sitt telefonnummer.
Citera
2008-07-23, 00:26
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Jadu, det var inte lätt. 021 är väl riktnumret i Västerås, men det finns väl knappast någon som har tio siffor (plus riktnummer) i sitt telefonnummer.

Jo jag har själv räknat ut att Västerås är 021. En annan tanke är om det är en person som använder sig utav en IP-telefon. Vad jag har hört är att det brukar vara rätt långa nummer från dessa.
Citera
2008-07-23, 00:29
Medlem
Citat:
Jo jag har själv räknat ut att Västerås är 021. En annan tanke är om det är en person som använder sig utav en IP-telefon. Vad jag har hört är att det brukar vara rätt långa nummer från dessa.

Det stämmer, då det är iptelefon kan det vara otroligt långa nr, när jag ringde hem förut nr upp till 15 - 20 siffror.
Citera
2008-07-23, 00:35
Medlem
EvilTouchs avatar
Då är det nog det.. Finns ju dock inte så mycket att göra åt att personen ringer förutom att låta bli att svara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in