2008-07-22, 22:41
Medlem
Snajders avatar
Jag har ett Asus M2A-VM HDMI som jag har kopplat till en Sony DG700 reciever via en coax kabel.
Det har funkat klockrent tills idag, när jag skulle spela upp lite musik så brusade det bara, jag laddade hem nya drivrutiner, starade om och kollade så inget i bios ändrats av någon dum anledning, ingen skillnad, testat olika frekvenser och allt..
Kör Vista 64bits.

Har efter detta formaterat datorn, lagt in en ny utgåva av Vista, fortfarande samma fel.

Satte nyligen in 2 gb extra i ram (har 4 gb nu), kan det påverka?
Statisk elektrisitet?
Har nyaste bioset..

Dessutom så blir det massa vita linjer på skärmen(både den primära och på tvn) när man byter upplösning
Citera
2008-07-22, 23:08
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajder
Jag har ett Asus M2A-VM HDMI som jag har kopplat till en Sony DG700 reciever via en coax kabel.
Det har funkat klockrent tills idag, när jag skulle spela upp lite musik så brusade det bara, jag laddade hem nya drivrutiner, starade om och kollade så inget i bios ändrats av någon dum anledning, ingen skillnad, testat olika frekvenser och allt..
Kör Vista 64bits.

Har efter detta formaterat datorn, lagt in en ny utgåva av Vista, fortfarande samma fel.

Satte nyligen in 2 gb extra i ram (har 4 gb nu), kan det påverka?
Statisk elektrisitet?
Har nyaste bioset..

Dessutom så blir det massa vita linjer på skärmen(både den primära och på tvn) när man byter upplösning

Gällande ljudet så förmodar jag att du testat en annan kabel och/eller andra högtalare? Så vi kan utesluta fel på kabeln alt fel på receiver'n.
Citera
2008-07-22, 23:15
Medlem
Snajders avatar
Citat:
Gällande ljudet så förmodar jag att du testat en annan kabel och/eller andra högtalare? Så vi kan utesluta fel på kabeln alt fel på receiver'n.
Yes det är testat
Citera
2008-07-23, 14:03
Medlem
Kristjans avatar
Inget brus analogt?
Citera
2008-07-23, 18:13
Medlem
Snajders avatar
Problem löst!

Enligt Asus ska moderkortet klara 8gb i minne men det är många som har problem om man kör 4x1gb, så nu kör jag med 3gb i ram och det funkar igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in