2008-07-22, 15:54
Medlem
Vet att detta kanske låter löjligt men vill va på den säkra sidan, öppnade msn hittade ett nytt meddlande i inkorgen, öppnade det, var nån jävla skit om vunnit på nåt internetlotteri i london. De var bara text. Sen såg ja 6 st skräpost, likadana om lottovinster etc. Finns det nu risk eftersom ja råkade öppna de första mailet där de bara var text att någpt jävla program installeras i datrorn eller sån skit?

Isåfall va ska ja göra, scanar datan nu räcker de eller hur ska ja gå tillväga?

Tacksam för svar.
Citera
2008-07-22, 16:10
Medlem
Likvideras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ??name??
Vet att detta kanske låter löjligt men vill va på den säkra sidan, öppnade msn hittade ett nytt meddlande i inkorgen, öppnade det, var nån jävla skit om vunnit på nåt internetlotteri i london. De var bara text. Sen såg ja 6 st skräpost, likadana om lottovinster etc. Finns det nu risk eftersom ja råkade öppna de första mailet där de bara var text att någpt jävla program installeras i datrorn eller sån skit?

Isåfall va ska ja göra, scanar datan nu räcker de eller hur ska ja gå tillväga?

Tacksam för svar.

Kanske du ska lägga lite mera möda på dina inlägg, om du är dyslektiker så ber jag om ursäkt.

Hur som helst, _köp_ ett AV och sluta vara så paranoid, ett AV kan hjälpa dig mer än halvtaskiga posts på ett forum. Dessutom verkar du vara i nöd av det då du inte själv kan filtrera ut sådana slags mail. Varför klickar du på sånt skit överhuvudtaget? Hur kan man vinna ett lotteri man inte deltagit i.
Citera
2008-07-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likvidera
Kanske du ska lägga lite mera möda på dina inlägg, om du är dyslektiker så ber jag om ursäkt.

Hur som helst, _köp_ ett AV och sluta vara så paranoid, ett AV kan hjälpa dig mer än halvtaskiga posts på ett forum. Dessutom verkar du vara i nöd av det då du inte själv kan filtrera ut sådana slags mail. Varför klickar du på sånt skit överhuvudtaget? Hur kan man vinna ett lotteri man inte deltagit i.

Om man sovit 30 min det senaste dygnet orkar man inte läga ner tid på inlägg. Råkade öppna skiten därför, de var ett nytt mail i inboxen så ja klicka ju dirket upp de, inte fan täbnkte ja på de, man trpr ju såns skit autommatiskt hamnar i skräppost då det alltid annars gjort det..

Fan nu strå det att jag är inloggad här när jag inte alls var det?? Anatar de bara e fel här på flashback å inte att nån skit installerats som tar lösenord å sånt vad vet jag.
Citera
2008-07-22, 19:58
Medlem
DaVajjs avatar
IT-Säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2008-07-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ??name??
Om man sovit 30 min det senaste dygnet orkar man inte läga ner tid på inlägg. Råkade öppna skiten därför, de var ett nytt mail i inboxen så ja klicka ju dirket upp de, inte fan täbnkte ja på de, man trpr ju såns skit autommatiskt hamnar i skräppost då det alltid annars gjort det..

Fan nu strå det att jag är inloggad här när jag inte alls var det?? Anatar de bara e fel här på flashback å inte att nån skit installerats som tar lösenord å sånt vad vet jag.

Men du vill att folk ska lägga ner tid/energi på att svara och läsa din tråd??
Korkad jävla tråd, du vet ju fan inte om du har virus, och inte fan vet vi det heller.

Du kan ju testa göra samma sak som en vettig person hade gjort.
Göra en sökning med ditt antivirus program, har du inget sådant så får du köpa dig ett sådant. Sen så kan du bumpa din värdelösa tråd om du har upptäckt ett virus på din dator som du inte får bort.
Citera
2008-07-23, 19:59
Medlem
LiquidSwordss avatar
u gotz da viruz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in