2008-07-22, 12:16
Bannlyst
Ja, vad tror och hoppas ni på att Apple kommer släppa för produkter och uppdateringar?

De borde uppdatera iPod Touch till 64 Gb, och därmed också iPhone till 32 Gb.

En Macbook med mer slimmad design och ett riktigt grafikkort skulle sitta fint.
Citera
2008-07-22, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Vissa kanske vill ha med sig hela sitt musikbibliotek och/eller film? Dessutom kan man ju använda den som externt lagringsmedia. Så, ja, 64gb vore trevligt.

Inte så troligt dock att de släpper en uppgraderad iPhone härnäst, de har ju just släppt iPhone 3G. Däremot, nya skärmar Apple!

Det skulle väl inte vara så otroligt första generationens iPhone uppgraderades var efter iPod Touch fick mer minne? Dvs iPhone fick hela tiden hälften av vad Touch hade som max minne?
Citera
2008-07-22, 12:44
Bannlyst
Alla hoppas väl att dom ska släppa bärbara med nydesign byggda på den nya Centrino 2 plattformen?
Citera
2008-07-22, 13:01
Medlem
Adaams avatar
Det ryktet som verkar mest sant är väll ny dessign på Macbook pron,
Läs mer http://www.macrumors.com/2008/07/09/...ing-confirmed/

Och om den designen stämmer kommer nog MBP bli väldigt mycket mer lik Airen i formen, Tänker då främst på de rundade kanterna. Det har också varit rykten om svart tangentbord på MBP.
Det har däremot inte varit så mycket snack om den vanliga Macbooken.

Och sist men inte minst så tycker jag att det är dags att uppdatera Mac Minin och Cinema Displayerna, Väldigt utdaterade båda två.
Citera
2008-07-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Har du struntat i det här med att hänga med på sistone? En vettig hårddiskmp3 har inte mindre än 60 gig nuförtiden.

mp3spelaren vi pratade om är inte en hårddisksmp3 men håller med dig om att 60 gig är minimun ! och varför skulle inte apple släppa den med 64 ? dom har ju redan ipod classic med 80/160gb 60 gb ipoden jag har är ju bortåt 4 år..

så du i början av tråden som tyckte de va konstigt med 64gb i en spelare som det är tänkt att du ska se film och lyssna på musik i .. du hänger nog som sagt inte med
Citera
2008-07-22, 16:07
Medlem
kramdjurs avatar
Inbyggt Turbo-3G modem borde väl ligga i tiden.
Citera
2008-07-22, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adaam
Det ryktet som verkar mest sant är väll ny dessign på Macbook pron,
Läs mer http://www.macrumors.com/2008/07/09/...ing-confirmed/

Och om den designen stämmer kommer nog MBP bli väldigt mycket mer lik Airen i formen, Tänker då främst på de rundade kanterna. Det har också varit rykten om svart tangentbord på MBP.
Det har däremot inte varit så mycket snack om den vanliga Macbooken.

Och sist men inte minst så tycker jag att det är dags att uppdatera Mac Minin och Cinema Displayerna, Väldigt utdaterade båda två.

Macbooken borde ju faktiskt också få ny design, kanske aluminium, den har ju varit i vit plast nu väldigt länge.
Citera
2008-07-22, 17:34
Medlem
Varnims avatar
Här finns iaf några spekulationer

http://www.macrumors.com/2008/07/21/...-product-soon/
Citera
2008-07-22, 17:58
Bannlyst
Jag är lite inne på att köpa en iMac men jag är lite tveksam över den breda ramen under skärmen, tycker den borde vara lika smal som resten utav ramen kring skärmen. Inte jätteviktigt men det skulle se bättre ut.
Citera
2008-07-22, 23:34
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Så det är enbart regnskogar som är värda att diskuteras? skärpning nu.

Bara en avslutning; du diskuterar inte, du försöker på ett barnsligt och inskränkt vis dumförklara folk för att de vill ha med sin musiksamling i sin iPod. Att du ber mig skärpa mig visar ju bara än mer hur borta du är i "diskussionen".

–––––––––

I alla fall, tillbaks till ämnet. Ny design och lite annat muller i Mac Pro vore trevligt också, självklart då med uppdaterade matchande skärmar.

En mellanmodell mellan iMac och Mac Pro vore inte dumt heller, men det är föga troligt känns det som.
Senast redigerad av Delira 2008-07-22 kl. 23:37.
Citera
2008-07-22, 23:54
Medlem
Durkslags avatar
Verkar som om Apple tar över allt mer, överallt och på alla områden.
Musikbranschen har de klarat av perfekt, datorsidan håller de på med för fullt, det enda det pratas om i mobilvärlden är iPhone så Apple vill väl gå ännu längre.

Kanske blir det ett helt digitalt hem där allt är synkroniserat.
Antagligen ska allt styras via iTunes så en Mac är själva kärnan i hemmet.

När man kommer hem efter jobbet startar automatiskt en spellista med Britney Spears och AirTunes-högtalarna som precis monterats i duschen spelar på högsta volym.

För att sedan ta och städa startar man dammsugaren lät som en plätt med sin iPhone (som alla självklart har) via WLAN'et men dammsugaren måste först syncas med soprummet i källaren för att se om det finns plats för dammsugarpåsen, detta tar självklart ett tag.

Under tiden kan man ta och kolla på en film och AppleTV'n som är kopplad till en Cinema Display rekommenderar en film efter ens humör, då alla ha ett Apple-chip installerat under huden. Men just då får man en påminnelse på iPhonen från kylskåpet att mjölken håller på att ta slut och den ger en vägvisningar till närmsta ICA.

När man kommer till affären får man se på telefonen exakt var allt ligger då det syncas via MobileMe och betalningen dras på iTunes-kontot.
På vägen hem svänger man inom en klädaffär och köper en svart polotröja (det är det enda som säljs) och man kommer hem till lägenheten och somnar i sin Apple-säng.
Citera
2008-07-23, 00:42
Medlem
Ajaxxs avatar
hmmm och jag som precis skall köpa en MacBook, det är väl bara och vänta. Frågan är hur länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in