Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-07-21, 16:27
Bannlyst
Hela tiden när jag startar datorn så stänger skärmen av sig och jag kan inte göra nånting.. Vad beror det på och man göra något åt det? Riktigt jobbigt..

Jävligt tacksam för svar!

/A
Citera
2008-07-21, 16:51
Medlem
Cloudss avatar
Testat att byta strömsladden till skärmen?
Citera
2008-07-21, 18:38
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clouds
Testat att byta strömsladden till skärmen?

Nja. Monitor going to sleep betyder ju att skärmen går i standby / sleep-läge för att den inte får någon signal från grafikkortet. Kan vara så att grafikkortet är löst, sladden är glapp, grafikkortet är trasigt, etc. Förmodligen bara sladden som är lite lös / glapp.
Citera
2008-07-21, 18:42
Medlem
DesolateWastess avatar
Hade samma problem ett tag på gamla datorn. Skärmen stängde av sig när windows startade. Jag startade i felsäkert och gjorde en systemåterställning, sen slutade skärmen stänga av. Jättemysko.
Citera
2008-07-21, 19:10
Bannlyst
Det funkade lite längre tid när jag startade i felsäkert läge, finns det nån knapp man kan trycka för att det ska starta i felsäkert läge?
Det spelar inte heller nån roll vart jag bootar, ändrade så den skulle boota från cd, men den stängde av sig efter ett tag där också. Datorn stänger alltså inte av sig men allt blir svart och det spelar ingen roll vad jag trycker på så händer det inget.

Det kan nog ha med grafikkortet att göra, jag höll på och fifflade igår för att kunna titta på tv från datorn.. ja ni fattar, s-video ut..
Jävligt tacksam om nån vet nåt man kan göra
Citera
2008-07-21, 19:38
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennis
Det funkade lite längre tid när jag startade i felsäkert läge, finns det nån knapp man kan trycka för att det ska starta i felsäkert läge?
Det spelar inte heller nån roll vart jag bootar, ändrade så den skulle boota från cd, men den stängde av sig efter ett tag där också. Datorn stänger alltså inte av sig men allt blir svart och det spelar ingen roll vad jag trycker på så händer det inget.

Det kan nog ha med grafikkortet att göra, jag höll på och fifflade igår för att kunna titta på tv från datorn.. ja ni fattar, s-video ut..
Jävligt tacksam om nån vet nåt man kan göra

NÄR går skärmen in i sleep-mode? Medan den bootar Windows? Isåfall har du förmodligen sparat någon konstig grafikinställning eller nått sånt. Spamma på F8 just innan Windowsbooten drar igång, då kan du välja felsäkertläge!
Citera
2008-07-21, 19:58
Medlem
DesolateWastess avatar
Citat:
NÄR går skärmen in i sleep-mode? Medan den bootar Windows? Isåfall har du förmodligen sparat någon konstig grafikinställning eller nått sånt. Spamma på F8 just innan Windowsbooten drar igång, då kan du välja felsäkertläge!

Och så gör du en systemåterställning sedan när du är i felsäkert läge. Om det beror på att du fipplat till grafikinställninar så ordnar det biffen.
Citera
2008-07-21, 20:25
Medlem
Maizers avatar
Jag tog ut datorn och blåste ur den, ¨såg föörjäävligt ut..
Det blev iaf inte bättre, nu händer ingenting och datorn pratar med mig "Your AGP may have a problem" tror jag den säger, och då har det väl iaf med grafikkort att göra.. Nu händer ju som sagt ingenting dock så vettefan om det går att fixa?

Det är alltså jag som har probs, lånade brorsans dator och skrev innan.
Citera
2008-07-21, 22:59
Medlem
Maizers avatar
Ingen?
Citera
2008-07-22, 11:12
Medlem
Gurka___s avatar
Så, du blåste i datorn och fick bort massa damm. Och nu säger den "Your AGP may have a problem" istället för att skärmen går till sleep-mode?

Antingen så:

Är grafikkortet löst, och blev ännu lösare när du blåste i datorn. Kolla så det sitter ordentligt i sockeln och att skruven eller bygeln som ska hålla fast kortet är kvar.

Eller så är grafikkortet sönder. Låt en kompis testa kortet eller testa annat grafikkort. Kom ihåg att det är ett AGP-kort. Så du inte lånar ut det till någon med PCI-E moderbord, eller själv testar med ett PCI-E Grafikkort.
Citera
2008-10-29, 19:44
Medlem
KenZus avatar
Har fått samma problem. Har funkat bra, tills jag kom hem från jobbet. "Monitor going to sleep". Kör nu i felsäkert läge och verkar funkar, men det bör ju funka i normalt tycker man. Alla kablar/kort sitter fast.
Citera
2008-10-29, 19:52
Medlem
CronoSs avatar
Stäng av viloläge då? högerklick/egenskaper/skärmsläckare/inställningar/viloläge. stäng av. Gör om, gör rätt hette det va.
Senast redigerad av CronoS 2008-10-29 kl. 19:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in