2008-07-20, 23:21
Medlem
Har lyckats ta bort WMP halvt om halvt men sen går det inte mer. Hade 9.0 i datorn som kom med operativsystemet, men skulle uppgradera till 11.0. Då visade det sig att den inte kunde det pga (datorn är inte min, utan jag ska hjälpa en person.) att det inte är en äkta Xp version. Därför fick jag ladda hem en version där det medkom en verifikationsfil. Men nu fungerar det inte att installera pga datorn säger att WMP finns redan fast i annat språkformat. Men den WMP som redan ligger i datorn är ju halvt avistallerad och fungerar inte att få upp. Den ligger inte i några programlistor och går inte att avinstallera mer, och den nya går inte att installera förrän den andra är helt borta. Moment 22 alltså.

Någon som vet hur man avsinstallerar ordentligt?
Citera
2008-07-21, 00:24
Medlem
googla på uninstall windows media player
Citera
2008-07-21, 01:26
Medlem
Har samma problem. Använde programmet MuBlinder 3.43 för att uppdatera WMP. Jag tar Validiera och så står det:
Tack för att du genomförde verifieringsprocessen och för att du kör äkta Microsoft-program

När du använder äkta Microsoft-program vet du att du får tillgång till nya funktioner, säkerhet och support, så att du kan arbeta mer produktivt och utöka datorns kapacitet.

Du får även tillgång till nyheter och erbjudanden som endast är tillgängliga för kunder som kör äkta Microsoft-program
Men hur gör jag nu???
Ska prova att uppdatera
Citera
2008-07-21, 01:29
Medlem
Till ts:

"Säkerhetsuppdatering för Windows XP med Windows Media Format Runtime 9.5 och 11 (KB941569)
Ett säkerhetsproblem har upptäckts som kan ge angripare åtkomst till och kontroll över Windows-baserade system från en fjärrdator med hjälp av Windows Media Player. Du kan skydda datorn genom att installera den här uppdateringen från Microsoft. När installationen är klar kan du behöva starta om datorn.
Avinstallation
Uppdateringen kan avinstalleras via Lägg till eller ta bort program på Kontrollpanelen.
Få hjälp och support
http://support.microsoft.com
Skriv ut | Stäng"

Hoppas det hjälper. Ta bort WMP 11 så kommer de gamla inställningarna upp. Edit: Det funkar som vanligt igen.
Senast redigerad av PXK 2008-07-21 kl. 01:34.
Citera
2008-07-21, 01:34
Medlem
Jag svara inte ens på topic...
Citera
2008-07-24, 21:05
Medlem
Tack

för tipsen. Ska testa och se om det fungerar.
Bra att trådarna sparas då jag inte är vid den aktuella datorn på några veckor nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in