Jag skaffade en S-video sladd som jag har mellan datorn och tvn. Men jag fattar inte hur jag ska göra för att få upp bilden på tvn?
Grafikkortet jag har heter Geforce4 MX Integrated om det behövs vetas..
Edit: Jag har windows xp också
Senast redigerad av Maizer 2008-07-20 kl. 20:51.
Jag skaffade en S-video sladd som jag har mellan datorn och tvn. Men jag fattar inte hur jag ska göra för att få upp bilden på tvn?
Grafikkortet jag har heter Geforce4 MX Integrated om det behövs vetas..
Tacksam för svar
Till att börja med måste du se till så att din dator hittar din TV, det gör du genom att gå in på: Skrivbordet -> Properties -> Settings -> Advanced, sedan vidare till Nvidiaifliken, offtast heter den samma sak som ditt grafikkort.
därifårn får du sedan leta upp din/dina bildskärmar, där bör du även hitta TV:n om inte brukar det finnas så att du kan "Force Display" och således hitta TV:n sen e det bara att ställa in vilken funktion din TV ska ha, jag använder Clone, vilket gör att TV:n ser ut precis som datorskärmen.
Till att börja med måste du se till så att din dator hittar din TV, det gör du genom att gå in på: Skrivbordet -> Properties -> Settings -> Advanced, sedan vidare till Nvidiaifliken, offtast heter den samma sak som ditt grafikkort.
därifårn får du sedan leta upp din/dina bildskärmar, där bör du även hitta TV:n om inte brukar det finnas så att du kan "Force Display" och således hitta TV:n sen e det bara att ställa in vilken funktion din TV ska ha, jag använder Clone, vilket gör att TV:n ser ut precis som datorskärmen.
Jag hittar ingenstans där jag kan ta Force display. Och under avancerat har jag endast 3Deep och Indicator som har att göra med Nvidia..
Jag är inne i Nview skrivbordhanterare nu men hittar inget jag skulle kunna göra där?
Kan det vara så att det inte är PCI eller AGP kort som det står i hjälp&support att det måste vara?
Fan jag blir så jävla bitter, har bytt tv och hållt på med massa skit så får jag inte skiten att fungera
Jag hittar ingenstans där jag kan ta Force display. Och under avancerat har jag endast 3Deep och Indicator som har att göra med Nvidia..
Jag är inne i Nview skrivbordhanterare nu men hittar inget jag skulle kunna göra där?
Kan det vara så att det inte är PCI eller AGP kort som det står i hjälp&support att det måste vara?
Fan jag blir så jävla bitter, har bytt tv och hållt på med massa skit så får jag inte skiten att fungera
Nu e det så att jag har ett GeForxe8800gts så jag vet inte riktigt hur det fungerar på ditt men det bör ju inte vara så stor skillnad egentligen, men var noga med att du har de senaste uppdateringarna och drivrutinerna.
Att du inte hittar Nvidiainställningarna förvånar mig dock, de bör ju finnas under advaced, om du inte fått något speciellt program eller skiva till ditt grafikkort vilket jag betvivlar hårt.
Jag tror tyvärr att du får fortsätta leta helt enkelt, för jag vet inget annat sätt tyvärr.
Tack för hjälpen, jag lyckades på nåt sätt att få igång det!
Dock så visas inte film, när jag sätter på så blir det bara en lila skärm där filmen ska vara. Om ni fattar vad jag menar.. Det blir lila på tv'n alltså men det spelar på datorskärmen, någon smart lösning på det?
Tack för hjälpen, jag lyckades på nåt sätt att få igång det!
Dock så visas inte film, när jag sätter på så blir det bara en lila skärm där filmen ska vara. Om ni fattar vad jag menar.. Det blir lila på tv'n alltså men det spelar på datorskärmen, någon smart lösning på det?
Hade samma problem tidigare, det löste jag genom att ändra hertzen i inställningarna, då fungerade det fin fint.
Och ljudet, går det att få till tvn's högtalare istället för datorns? Lite halvsurt när det kommer från fel håll :P
Jodå självklart går det, om du har en likadan S-vidoe sladd som jag har, då finns det en lite tunn "extra" sladd som skall kopplas in där du normaltsätt kopplar in datorhögtalarna (har glömt alla jävla facknamn) om du nu mot all förmodan inte har det, då e det fan illa. Nej men om du nu inte har det så får du skaffa dig en extra sladd som har R/L utgångar och som slutar i en en valig sån jävla hanegrej, ja du fattar.
Hade samma problem tidigare, det löste jag genom att ändra hertzen i inställningarna, då fungerade det fin fint.
Har kommit så långt att jag fått upp den lila bilden på tvn. Men hur ändrar man hertzen? Jag använder windows media player, ändrar man i den inställningen?? Eller vilka inställningar är det?
Okej, provar att bumpa denna tråden en sista gång.
Jag har fått upp datorn på tvn, men bilden är för "liten" för tvn (bilden rör sej på tvn när rör på musen). Bildskärmen är 1280x1024, medan tvskärmen är inställd på 1024x768. Har detta något med det att göra? Och hur ändrar man det isåfall?
Prova sätt samma upplösning på bildskärm + tv. Högerklicka skrivbord, egenskaper och sen inställningar.
Annars prova att i nvidiacenter klona bilden.
Gällande att du inte får bild på tvn utan bara en ruta kan vara att du måste ställa TVn som primär skärm och du får inte heller starta igång filmen före du lägger upp bilden på tvn utan du gör det efter du fått bild på tvn.
Flummigt förklarat men det har alltid fugnerat för mig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!