2023-03-24, 18:46
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
"Skräcken hos Wallenberg • Man bryter sig in och tänder på • Flydde till panikrum"
https://youtu.be/9nLDCawK-gg
Här står det lite mer om fallet:

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...-mordbrannare/

Märkligt att säkerheten kring Marcus Wallenbergs gård är praktiskt taget obefintlig. Familjen Wallenberg är förmodligen Sveriges mest avskydda familj, och det är sannerligen berättigat. Klanen Wallenberg är globalister av värsta slag, Sveriges motsvarighet till elitfamiljer som Rothschild och Rockefeller.
Citera
2023-03-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Här står det lite mer om fallet:

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...-mordbrannare/

Märkligt att säkerheten kring Marcus Wallenbergs gård är praktiskt taget obefintlig. Familjen Wallenberg är förmodligen Sveriges mest avskydda familj, och det är sannerligen berättigat. Klanen Wallenberg är globalister av värsta slag, Sveriges motsvarighet till elitfamiljer som Rothschild och Rockefeller.

Vad menar du att dom skulle ha för skydd?

Men jag håller med dig, skottsäkra fönster men en tanig vänsterbög kan bryta upp en av deras dörrar.
Citera
2023-05-10, 12:13
Medlem
Nu kan man lyssna på denna i mina ögon sjuka människa på PC youtube för er som inte har betalkonto.

https://www.youtube.com/watch?v=6Pi3Ser9s18

Han är riktigt störd den killen.
Citera
2023-08-21, 08:37
Medlem
Jag kan berätta att de bestämmer inget i Sverige utan det gör våra politiker!
Citera
2023-10-14, 04:24
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag kan berätta att de bestämmer inget i Sverige utan det gör våra politiker!

Jaså? berätta mer....

https://www.friatider.se/wallenberg-...a-styr-sverige

"Det är inte folkvalda svenska politiker som har den yttersta makten i Sverige, utan familjen Wallenberg och amerikanska beslutsfattare. Det uppger fondjätten Cevians vd Christer Gardell i en avslöjande intervju med Affärsvärlden"
Citera
2024-08-20, 23:24
Jag trodde faktiskt att Gardell skulle råka illa ut efter det där uttalandet.

Känns som att fler och fler tröttnar på Wallenbergfamiljens maktmissbruk gentemot det egna samhället
Citera
2024-08-22, 19:48
Medlem
Det är väl en "offentlig hemlighet" Gardell gav uttryck för. Jag tror de hade reagerat starkare om någon av deras egna sagt det högt. På vilket sätt har det ökade missnöjet med W's kommit till uttryck?
Citat:
Ursprungligen postat av Johanbordell
Jag trodde faktiskt att Gardell skulle råka illa ut efter det där uttalandet.

Känns som att fler och fler tröttnar på Wallenbergfamiljens maktmissbruk gentemot det egna samhället
Citera
2024-08-22, 23:47
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Det är väl en "offentlig hemlighet" Gardell gav uttryck för. Jag tror de hade reagerat starkare om någon av deras egna sagt det högt. På vilket sätt har det ökade missnöjet med W's kommit till uttryck?

Just att wallenberg påverkar våra politiker alldeles för mycket gör att demokratin tappar värdet. Folk kommer sluta bry sig om lagar och regler i slutändan tyvärr.

Oligarki har aldrig varit en bra ide
Citera
2024-08-23, 02:05
Medlem
Jag vet inte jag. Politikerna hittar ju på mycket dumt alldeles på egen hand också.
Citat:
Just att wallenberg påverkar våra politiker alldeles för mycket gör att demokratin tappar värdet. Folk kommer sluta bry sig om lagar och regler i slutändan tyvärr.

Citera
2024-08-23, 10:05
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jag vet inte jag. Politikerna hittar ju på mycket dumt alldeles på egen hand också.

Ja absolut men dumheterna har ju ökat sedan oligarkin fick fäste i riksdagen. Inte var politikerna på 50 och 60-talet så verklighetsfrånvända. Välfärdsstaten byggdes upp och folket fick det sakta bättre.
Citera
2024-08-23, 10:08
Citat:

Finns det konkreta exempel på det? Jag ifrågasätter inte, undrar bara. Har man sån ställning som de har så kommer de kunna utnyttja sin position
Citera
2024-08-23, 11:10
Citat:
Ursprungligen postat av 10.0.1.1
Finns det konkreta exempel på det? Jag ifrågasätter inte, undrar bara. Har man sån ställning som de har så kommer de kunna utnyttja sin position

De deltog på Natomötet innan Sverige skulle bli medlem samtidigt som de deltog i förhandlingarna med att sälja vapen via SAAB till Nato.

När SAS skulle gå i konkurs vilket politikerna ville, dåvarande regering, bestämde Wallenberg möte med regeringen och vips så fanns 10 nya miljarder till bolaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in