Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-07-20, 12:53
Medlem
Jag har problem med att datorn stänger IE när jag går in på vissa siter. Får upp ett felmedelande som säger att det är fel i en tilläggskomponent. Har testat Mozilla men samma sak där. PÅ IE står det att felet ligger i flash9f.ocx, och i Mozilla npswf32.dll. Har installerat Flashplayer från Adobe som dom säger att jag ska. Har Windows XP. Hur och vad ska jag göra??? Nån som vet?
Citera
2008-07-20, 13:27
Medlem
LoFFs avatar
Jag vet inte hur man ska lösa problemet, men du kan ju alltid testa webbläsaren opera om du lyckas gå ut på internet och hämta det. Se om det händer samma där, antagligen blir det så. Verkar lustigt med slump fel i två läsare.
Citera
2008-07-20, 13:37
Medlem
927s avatar
kan va nån toolbar eller malware som gör detta, gör en hijackthis logg och kolla alla 02 o 03 raderna om du känner igen dessa
Citera
2008-07-20, 14:27
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag råkar ut för samma sak rätt ofta nu för tiden. Gissningsvis är det en uppdatering av Flash som har ställt till det, för det är alltid om jag lämnar exempelvis ett Youtube-fönster öppet som det kraschar och så var det inte förr.
Citera
2008-07-20, 14:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bör väl finnas något matnyttigt svar på denna tråd.

http://www.adobe.com/cfusion/webforums/forum/messageview.cfm?forumid=44&catid=184&threadid=1374 088&enterthread=y
Citera
2008-07-20, 14:50
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Bör väl finnas något matnyttigt svar på denna tråd.

http://www.adobe.com/cfusion/webforums/forum/messageview.cfm?forumid=44&catid=184&threadid=1374 088&enterthread=y
Tack för länken, men den gav tyvärr inte så mycket. Mest en massa folk som säger 'jag med!'.
Sen nämner de något om SSE och gamla datorer, men jag har en AMD X2, så den bör nog anses vara nyare än en Pentium 2-450.
Citera
2008-07-20, 15:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Denna kanske?

http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=160772

Ligger många trådar om man söker på " flash9f.ocx "

Det skrivs mycket att man ska använda näst sista versionen om man nu använder senaste IE.
Citera
2008-07-20, 15:38
Medlem
ZeroGravitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totatota
Jag har problem med att datorn stänger IE när jag går in på vissa siter. Får upp ett felmedelande som säger att det är fel i en tilläggskomponent. Har testat Mozilla men samma sak där. PÅ IE står det att felet ligger i flash9f.ocx, och i Mozilla npswf32.dll. Har installerat Flashplayer från Adobe som dom säger att jag ska. Har Windows XP. Hur och vad ska jag göra??? Nån som vet?

Är det senaste versionen av firefox du testade? FF 3.0.1 alltså.
Citera
2008-07-20, 15:51
Medlem
[quote=ZeroGravity]Är det senaste versionen av firefox du testade? FF 3.0.1 alltså.[/QUO

Har testat med både tidigare och senare versioner av både Mozilla och IE. Nu har jag 3.0.1 på Mozilla och IE 6.
Citera
2008-07-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroGravity
Är det senaste versionen av firefox du testade? FF 3.0.1 alltså.

Har testat med både tidigare och senare versioner av både Mozilla och IE. Nu har jag 3.0.1 på Mozilla och IE 6.
Citera
2008-07-20, 17:54
Medlem
927s avatar
vilken vers på flash används?
Citera
2008-07-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
vilken vers på flash används?

9.0.124.0 Och inte hittar jag nån tidigare version hur jag än söker. Har avinstallerat flash från adobes egen uninstall, plockat bort alla flash-filer både från IE och Mozilla. Startat om och installerat igen men nu fick jag t.o.m upp felmedelandet mitt i installationen Orkar snart inte mer nu. Sitter och grunnar på om jag ska slänga ut datorn eller slita av mig håret
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in