2008-07-20, 08:26
Bannlyst
länka eller posta
Citera
2008-07-20, 08:45
Medlem
Mullrets avatar
En klassiker är ju killen som sålde Eiffeltornet två gånger till skrothandlare. Tom med anbudsförfande...
Citera
2008-07-20, 10:32
Bannlyst
tips trix och blåsningar

*fiska utan fiskekort
*panta samma back 80 gånger
*biljettfusk
*lura till sig pengar
*tiggarbrev
*all möjlig rolig skit

Citera
2008-07-20, 19:51
Medlem
qpXs avatar
hmm, mystisk tråd.

byta ut hårddiskarna i skolans labbdatorer ? din 2gigare mot deras 40gigare osv
Citera
2008-07-20, 21:37
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qpX
hmm, mystisk tråd.

Ja.. eller så tar man plockar man bara med sig hårddiskarna? Ditt sätt verkar krånligt i onödan.
Citera
2008-07-20, 21:53
Medlem
qpXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Ja.. eller så tar man plockar man bara med sig hårddiskarna? Ditt sätt verkar krånligt i onödan.

förstår vad du menar om du har brutal tur så blir det inte upptäckt om du byter.
Citera
2008-07-20, 21:56
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Då är det inte bedrägeri utan stöld. Topic, min vän.
Citera
2008-07-20, 22:06
Medlem
appe-s avatar
Citat:
hmm, mystisk tråd.

om man först får tag i skolans huvud-ghost dom lägger på alla datorer. (vilket dagens skolor brukar använda, så vitt jag vet), bränner dvdn, ut med disken, i med mindre skitdisk, i med dvdn, vänta. . . . KLART sälja på tradera puss.

låter det rimligt? att i en öppen datasal på en skola störtskruva med en mejsel i något som inte är ditt, känns lite halvriskabelt.
jag hade gett mig på mjukvaran istället. på gymnasiet sprang jag över ett tiotal XP-licenser och diverse CAD-nycklar när man "råkade" ramla in i fel mapp. :3 då piratkopiering löser problemet bättre idag så var det väl inget speciellt - men det är ändå en pungspark bland lärarna.
Citera
2008-07-20, 22:18
Medlem
qpXs avatar
Citat:

jag menade inte riktigt de ghostade i datasalarna, skulle vara rätt dumt att ge sig på en sådan. ibland finns det ihopplockade burkar som används till att pröva olika OS osv som ej blir ghostade. det var i huvudsak sådana burkar jag menade

edit: ramstickor är också sköna att byta och går relativt fort. en och annan cpu har bytts också, det tar ju dock lite mer tid
Citera
2008-07-21, 10:47
Bannlyst
oj

det känns som att det var en 8 år sen man slutade skolan men det känns ju som att som inte har nån jävla koll på vad som försvinner eller pajjar... hur många gånger har man inte raderat ut systemfiler och bara gått därifrån och sen tog det hundra år innan det fixades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in