Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Hmm, innebär detta att staten betalar 1900:- x 365 plus 250.000:- per år för varje "barn"?!

Jag vet även av ett HVB hem där det kostar 4500:- dygnet att förvara svartskallar på. Plus alla omkostnader som krävs i form av personal osv.
Jag bodde själv på ett sådant när jag var yngre och vi var alltid 10 grabbar med max 2 i personalen.
Men efter ett tag så började de ta emot Ensamkommande flyktingbarn. Dessa barn eller vuxna individer som jag ser det, bestod av fyra personer och 6 stycken i personalen som bara tog hand om dem.
Det var alltid ett sånt jävla liv på invandrarna de skrek om rasism hela tiden och antastade den kvinnliga personalen, så till slut var det bara män som fick jobba med dem. Tilläggas ska att efter ett tag så var hemmet tvungna att fixa ett eget hus åt Svartingarna eftersom att de inte var civiliserade nog att bo tillsammans med Svenskar. En del av dem jag bodde med skulle av normala människor ses som lite speciella och inte särskilt utvecklade.
Av detta kan man dra slutsatsen att 4 flyktingbarn som i deras land ses som fullt normala individer kostade mer än vad 10 Svenska ungdomar med drogproblem och Sociala missöden gjorde tillsammans.