Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-07-19, 23:07
Medlem
Liberations avatar
Okej för typ en halvtimme sen började en av mina kontakter snacka med mig. Har inte träffat henne på ett par år, så jag tyckte det var lite konstigt. Men eftersom det är flera personer som nyligen börjat ta kontakt tänkte jag att antigen är det verkligen en av mina gamla kompisar eller så är det något småsyskon.

Efter ett tag tröttnar jag och säger att "jag vet att det inte är du så lay off!" Ber sedan personen säga när vi hade setts senast. Denne svarar då inte på ett tag och efter det får jag det här:

"**** säger:
PlAneN haR SprUcKit ! </3

YoU haVe OfFiciallLy beEn HacKedD By LiM-P"
hade as kul byt lösenord nu, så ingen annan råkar hacka ditt konto.

( C ) detta kontot är hackat, goldenmembers.nu*
NÅNGÅNG MÅSTE DU SOVA"

Jag säger att så vitt jag vet så brukar man ta emot en fil eller trycka på en länk för att man ska kunna bli hackad/få virus.

får då detta svar:

asså kolla bruden..

jag har hackat "****" konto på MSN och har as kul med det.. jag har ingen aning om vem du är, ignenting, men ett tips är att du byter lösenord direkt, och hoppas på att ingen får tag i ditt lösenord.

Hur mycket vill du slå vad om ?"

Min fråga är nu; GÅR DETTA?!?!?!? Jag gick för övrigt in och bytte lösenordet DIREKT. Men jag förstår inte hur detta skulle ha gått till eftersom jag varken skickade eller tog emot något av snubben??
Senast redigerad av Liberation 2008-07-19 kl. 23:09. Anledning: *det stog www. i början men jag tog bort det så att ingen trycker på länken. Vet ju inte vad det är för skit. :)
Citera
2008-07-19, 23:12
Medlem
DrSteins avatar
Be hackaren lära sig att stava.
Citera
2008-07-19, 23:18
Medlem
dests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrStein
Be hackaren lära sig att stava.

Eller rent av skriva åt honom
Citera
2008-07-19, 23:22
Medlem
Deerays avatar
Social Engineering? Hemlig fråga?
Citera
2008-07-19, 23:47
Medlem
Liberations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deeray
Social Engineering? Hemlig fråga?
Vad menar du?
Citera
2008-07-20, 00:15
Medlem
MysigaBrallors avatar
Allt är möjligt.
Citera
2008-07-20, 00:22
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberation
Vad menar du?

Han menar att du ska googla på termen istället för att fråga.

http://en.wikipedia.org/wiki/Social_engineering_(computer_security)

Ditt lösenord har säkert läckt tillsammans med alla jävla databaser som blir droppade.
Citera
2008-07-20, 00:25
Medlem
k0das avatar
Citat:
Okej för typ en halvtimme sen började en av mina kontakter snacka med mig. Har inte träffat henne på ett par år, så jag tyckte det var lite konstigt. Men eftersom det är flera personer som nyligen börjat ta kontakt tänkte jag att antigen är det verkligen en av mina gamla kompisar eller så är det något småsyskon.

Efter ett tag tröttnar jag och säger att "jag vet att det inte är du så lay off!" Ber sedan personen säga när vi hade setts senast. Denne svarar då inte på ett tag och efter det får jag det här:

"**** säger:
PlAneN haR SprUcKit ! </3

YoU haVe OfFiciallLy beEn HacKedD By LiM-P"
hade as kul byt lösenord nu, så ingen annan råkar hacka ditt konto.

( C ) detta kontot är hackat, goldenmembers.nu*
NÅNGÅNG MÅSTE DU SOVA"

Jag säger att så vitt jag vet så brukar man ta emot en fil eller trycka på en länk för att man ska kunna bli hackad/få virus.

får då detta svar:

asså kolla bruden..

jag har hackat "****" konto på MSN och har as kul med det.. jag har ingen aning om vem du är, ignenting, men ett tips är att du byter lösenord direkt, och hoppas på att ingen får tag i ditt lösenord.

Hur mycket vill du slå vad om ?"

Min fråga är nu; GÅR DETTA?!?!?!? Jag gick för övrigt in och bytte lösenordet DIREKT. Men jag förstår inte hur detta skulle ha gått till eftersom jag varken skickade eller tog emot något av snubben??
sluta använda samma lösenord på varje sida du registerar dig på......
Citera
2008-07-20, 00:29
Medlem
Liberations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Han menar att du ska googla på termen istället för att fråga.

http://en.wikipedia.org/wiki/Social_engineering_(computer_security)

Ditt lösenord har säkert läckt tillsammans med alla jävla databaser som blir droppade.
Om jag bytte lösenord direkt efter då? Kan personen fortfarande komma åt min msn?
Citera
2008-07-20, 00:38
Medlem
muppenwtfs avatar
Du är körd, kasta ut datorn genom fönstret.
Citera
2008-07-20, 00:38
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Om jag bytte lösenord direkt efter då? Kan personen fortfarande komma åt min msn?

Nej. Hade han endast ditt lösenord genom en dump är du "säker" nu. Ha för helvete inte samma lösenord på mer än ett ställe.
Citera
2008-07-20, 00:50
Medlem
Nej, du är säker så länge du inte har denna säkerhetsfråga på MSN:

Favoritdjur:
Hund
Faderns mellannamn:
Anders

eller något annat lätt som en plätt att se.. Speciellt faderns mellan namn är hur enkelt som hellst.. Krävs inte ens social enginering, allt som krävs är Hitta.se, för att sedan spåra via hemadress........
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in