Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-19, 20:19
Medlem
Hej.

Nästan de enda spel jag spelar är flashspel, och när det blir lite för mycket på skärmen kan det sega. Min dator har inte blivit formaterad på minst 3 år, men hjälper en formatering prestandan i flashspel? Om inte så kan jag ju strunta i det.
Citera
2008-07-19, 20:24
Medlem
TheCazes avatar
Min mor hade inte formaterat om sin Dell dator på 3år. Så för några helgen sen så tog jag hem den till mig för att fixa det åt na. Jävlar vad seg den dator var. Helt sjukt!

Ändå är det en helt okej dator, i dagsläget.

Och det vart en enorm skillnad när jag var klar.

Förmodligen så kommer du märka på hela datorn att allt svara snabbare och så.
Tror inte du kommer märka så mycket när det gäller Flashspel. Utan mer allmänt.

Jag själv formarterar om min egna dator ungeför 1 - 3 gånger på 6 månader.
Senast redigerad av TheCaze 2008-07-19 kl. 20:32.
Citera
2008-07-19, 20:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
Hej.

Nästan de enda spel jag spelar är flashspel, och när det blir lite för mycket på skärmen kan det sega. Min dator har inte blivit formaterad på minst 3 år, men hjälper en formatering prestandan i flashspel? Om inte så kan jag ju strunta i det.

Det kan ju inte bli sämre så att säga

Men visst, datorn blir snabbare och tänk bara på fräscha drivrutiner efter din ominstallation.
Citera
2008-07-19, 23:27
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Hej.

Det beror på vad du gör med den efter att du har formaterat. Lägger du in lika mycket saker som du hade tidigare så är det enkla svaret "nej".
Citera
2008-07-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Det beror på vad du gör med den efter att du har formaterat. Lägger du in lika mycket saker som du hade tidigare så är det enkla svaret "nej".
Så det är endast hur stort det fria diskutrymmet är som avgör hur seg en dator blir? Om jag formaterar och sedan installerar 20 stora spel så att jag har 1 gb kvar, är datorn lika seg som innan jag formaterade?
Förstår inte hur annars man kan tolka ditt inlägg.
Citera
2008-07-20, 00:27
Medlem
Jkasses avatar
Spelar ingen roll hur mycket hdd utrymme man har. Spelar roll hur många program du har som körs utan att du vet och sånt.
Citera
2008-07-20, 01:08
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Så det är endast hur stort det fria diskutrymmet är som avgör hur seg en dator blir? Om jag formaterar och sedan installerar 20 stora spel så att jag har 1 gb kvar, är datorn lika seg som innan jag formaterade?
Förstår inte hur annars man kan tolka ditt inlägg.

Om du lägger in allt som du hade på den förut och kör samma program som då så kommer den givetvis att bete sig på samma sätt som den gjorde innan du formaterade hårddisken.
Citera
2008-07-20, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Om du lägger in allt som du hade på den förut och kör samma program som då så kommer den givetvis att bete sig på samma sätt som den gjorde innan du formaterade hårddisken.
Ok, men den beter sig inte på något särskilt sätt. Undrar mest om det ökar prestandan i spel och så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in