2008-07-19, 14:26
Bannlyst
Jag funderar på att köpa en iMac 24 tum med 2,8 GHz processor och uppgraderat grafikkort till gf 8800 GS, men hur bra fungerar det kortet till spel egentligen? Kan jag köpa den utan uppgraderat kort och köpa ett kort separat att stoppa in själv? Vilka kort får plats isåfall?
Citera
2008-07-19, 14:57
Bannlyst
Klarar en 24tummare med 8800 kortet av spel som age of empires 3, battlefield vietnam eventuellt bf 2 i högsta upplösning?
Citera
2008-07-20, 00:55
Medlem
Snöjs avatar
Jag kör en iMac 24" med 2.4 GHz, 4GB RAM och ATI kortet. WoW flyter på fint på högsta video inställningar. Jag vet dock inte hur krävande just WoW är i jämförelse med BF2, men jag tror det skulle funka väldigt bra. Age of Empires är väl inte heller så värst tungt på videofronten, så det glider nog som smör på en sådan dator.

Och nej, du kan inte köpa ett grafikkort separat och stoppa in. Det kort du väljer från början kommer sitta där under hela din tid vid denna Mac.
Det enda du kan köpa separat och stoppa in är RAM, vilket jag gjorde, då det blir billigare att köpa minne från tredjepart än från apple.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in