2008-07-19, 09:53
Medlem
aBSTs avatar
Hej!

Under en längre period har min fläkt gått konstant och väsnats fruktansvärt mycket. När jag köpte datorn så var den knäpptyst så jag tänkte att jag skulle kolla om det var dam som var boven, mycket rikigt så jag damsög hela datorn och den var knäpptyst igen. När jag satte igång den funkade den prima nu på morgnen men medans jag tog min frukost så hade den stängts av och ville inte starta. Aggregatet luktade bränt och jag anar en kortslutning. Vet någon vad som kan vara problemet och vad jag ska göra åt det eller ska jag ringa min datorhandlare som inte har öppnat ännu och vänta på honom?

Tack på förhand
Citera
2008-07-19, 10:38
Medlem
luddekluddes avatar
Ring datahandlaren. Kanske lyckades du peta ner lite damm där det inte ska vara och det började brinna. Friterade kretsar är oftast ingenting du kan meka hemma med

Är det däremot onoff eller någon annan gigantisk elpryls kedja kanske du däremot ska rikta dig åt en annan handlare. De stora butikerna har en förmåga att skicka dina grejer till Tyskland för att du senare ska få tillbaks dem 3 veckor senare utan någon som helst ändring (kanske möjligtvis till det sämre)
Citera
2008-07-19, 12:04
Medlem
McKenneths avatar
.....

Man ska inte damsuga inne i datorn p.g.a statisk elektricitet, utan blåsa ur den med tryckluft.
Att folk aldrig kan lära sig det!
Citera
2008-07-19, 18:09
Medlem
Ireqoms avatar
eller så höll du damsugarmunstycket ett tag mot nätaggregatets fläkt eller hur
Jag gjorde det. Efter det så blev fläkten as slö och kylde inte mitt nätaggregat tillslut stektes skiten å då e det bara till att se glad ut och köpa ett nytt :P
Citera
2008-07-19, 19:24
Medlem
luddekluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McKenneth
Man ska inte damsuga inne i datorn p.g.a statisk elektricitet, utan blåsa ur den med tryckluft.

Det hade jag fan ingen aning om det har funkat alldeles utmärkt att dammsuga för mig varje gång. Antar att jag hade lite flyt
Citera
2008-07-19, 20:04
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McKenneth

...eller så använder du, liksom jag, ett munstycke i plast. Typ de som man kan använda för att dammsuga element med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in