2008-07-18, 21:33
Medlem
Jag har 2 fysiska hårddiskar som är uppdelat till 3 st.

1.11 gig. (installerade windows på den, men tydligen så var den för liten och nu tjatar datorn hela tiden om att den som ovanstående text antyder på, Är för liten.)

2.59 Gig (mp3 & Bilder)

3.225 gig. (Endast Nedladdningar)

Min fråga till er är då, hur ska jag "flytta" windows till 59 giggaren utan att installera om windows, går det ens ?
Citera
2008-07-18, 21:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mmm, med hjälp av Partition Magic.

Operationen är aning krånglig vill jag minnas,men det finns säkert någon som kan härleda en fin guide.

I mitt fall var detta för ca 2½ år sedan,därav mitt svaga minne.
Citera
2008-07-18, 21:45
Medlem
ZeroGravitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strybert
Jag har 2 fysiska hårddiskar som är uppdelat till 3 st.

1.11 gig. (installerade windows på den, men tydligen så var den för liten och nu tjatar datorn hela tiden om att den som ovanstående text antyder på, Är för liten.)

2.59 Gig (mp3 & Bilder)

3.225 gig. (Endast Nedladdningar)

Min fråga till er är då, hur ska jag "flytta" windows till 59 giggaren utan att installera om windows, går det ens ?

Ladda ner någon partitionsprogram så du kan flytta runt partitionerna och "disken". Du kan lägga på utrymme från 3an till ettan så att det jämnar ut sig. Men 11 gig ska räcka gott och väl. Själv har jag 20GB för min windows. Sen har jag två partitioner till nedladdning osv och en partition till Linux.

Partitionmagic heter programmet jag använde förut. Den var väldigt simpel men räcker för mig. Detta är om man använder windows, finns annat i linux.
Citera
2008-07-18, 21:46
Medlem
ZeroGravitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mmm, med hjälp av Partition Magic.

Operationen är aning krånglig vill jag minnas,men det finns säkert någon som kan härleda en fin guide.

I mitt fall var detta för ca 2½ år sedan,därav mitt svaga minne.

Det är grymmt lätt faktiskt! Se bara till att du extrakollar alla operationer du vill göra innan du faktiskt gör det. Är det några frågor så är det bara att posta!
Citera
2008-07-18, 21:51
Medlem
Är det bara jag som har fått för mig att partition magic är väldigt osäkert och kan korrumpera data? Skulle iallafall tänka till en gång innan jag använde det, det är inte så jobbigt att installera om operativet.
Citera
2008-07-18, 23:02
Medlem
tack för alla svar, ska prova genast, svar kommer senare inatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här