2008-07-18, 20:18
Medlem
Hej

Jag måste instalera om vissa program varje gång jag ska använda dom och har startat om datorn innan. Detta gäller Bl.a. Mozilla Firefox och Azereus.
Jag har prövat att högerklicka på ikonen o dockan och valt "behåll i dockan" men då behålls bara ikonen men programmet måste fortfarande instaleras om när jag ska använda det.
vad kan detta bero på?

Tack på förhand.
Citera
2008-07-18, 20:23
Medlem
ostling_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palindrom
Hej

Jag måste instalera om vissa program varje gång jag ska använda dom och har startat om datorn innan. Detta gäller Bl.a. Mozilla Firefox och Azereus.
Jag har prövat att högerklicka på ikonen o dockan och valt "behåll i dockan" men då behålls bara ikonen men programmet måste fortfarande instaleras om när jag ska använda det.
vad kan detta bero på?

Tack på förhand.

Det kan inte vara så att du har dragit programmet på skivavbilden direkt till dockan? Måste den inte först läggas i en mapp eller liknande på datorn?
Citera
2008-07-18, 21:57
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostling_
Det kan inte vara så att du har dragit programmet på skivavbilden direkt till dockan? Måste den inte först läggas i en mapp eller liknande på datorn?

Japp. Troligtvis så har TS gjort det klassiska misstaget att starta program som ligger kvar i en öppnad skivavbild. Startar man om datorn så blir det så som TS beskriver.
Citera
2008-07-19, 00:54
Medlem
smurfehs avatar
Dvs att du skall först öppna skivavbilden, vanligtvis kommer det upp en ruta med en ikon eller liknande.

Då drar du ikonen till programmappen i finder, sedan därifrån till dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in