2008-07-18, 09:44
Medlem
Miss Ms avatar
Novis som undrar om det går att få tag i ägaren till ett mobilnummer som inte finns på ex Hitta.se, eniro.se??
Sambon har varit otrogen och det enda jag har är ett nummer... och jag blir galen om jag inte får reda på vem männsikan är!
Citera
2008-07-18, 09:45
Medlem
Luxuss avatar
ring från skyddat nummer å fråga efter Erik, då kommer personen svara "näe då har du kommit fel, då säger du "men vart har jag kommit då?".. en bra start
Citera
2008-07-18, 09:56
Medlem
TheZoos avatar
Ring och låtsas vara en försäljare med ett erbjudande som inte går att motstå.

Alltid taskigt när någon förfört ens sambo/pojk/flickvän.
Tanken Kasta ut eller flytta från kräket verkar nog mest klokt men lätt att ge råd från utsidan.
Citera
2008-07-18, 10:10
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss M
Novis som undrar om det går att få tag i ägaren till ett mobilnummer som inte finns på ex Hitta.se, eniro.se??
Sambon har varit otrogen och det enda jag har är ett nummer... och jag blir galen om jag inte får reda på vem männsikan är!

Vad hjälper det att får reda på?
Fråga sambon?

Googla på mobilnummret, ibland kan det hända att man skrivit ut det i någon annons eller liknande utan att tänka sig för.

pröva att söka med lite olika uppställningar på telefonnummret, typ "XXX-XXXXXXX", "XXXX-XXXXXX", "XXX-XXX XX XX" en chansning som kan gå hem.
Senast redigerad av epost72 2008-07-18 kl. 10:20.
Citera
2008-07-18, 11:04
Medlem
Miss Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vad hjälper det att får reda på?
Fråga sambon?

Googla på mobilnummret, ibland kan det hända att man skrivit ut det i någon annons eller liknande utan att tänka sig för.

pröva att söka med lite olika uppställningar på telefonnummret, typ "XXX-XXXXXXX", "XXXX-XXXXXX", "XXX-XXX XX XX" en chansning som kan gå hem.

Hjälper väl eg inte alls, men vill försöka gå vidare.. Det har pågått under flera år så jag vill gärna veta vem hon är.. min dröm är ju att det är en ren "white trash"- människa..
Provat o googlat, ringt o frågat efter andra etc- inget som ger något. Av sambon får jag veta nada..
Citera
2008-07-18, 11:07
Medlem
r0xx0r my b0x0rs avatar
Försäljar tipset som gavs ovan lät inte som en dum idé. Annars kan du ju testa doltnummer och säga du ringt fel bara?

Annars kanske man hade kunnat införskaffa något material som polisen använder sig av och spåra samtalet? Någon som vet vad för verktyg de använder sig av?
Citera
2008-07-18, 11:14
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss M
Hjälper väl eg inte alls, men vill försöka gå vidare.. Det har pågått under flera år så jag vill gärna veta vem hon är.. min dröm är ju att det är en ren "white trash"- människa..
Provat o googlat, ringt o frågat efter andra etc- inget som ger något. Av sambon får jag veta nada..

Förlåt men mitt bästa tips då är att söka efter en ny trogen sambo istället ingen ska behöva acceptera att bli bedragen.
Citera
2008-07-18, 11:20
Medlem
frank_pes avatar
Om du har möjligt att komma åt din sambos mobil när han sover eller t.ex är på toaletten skulle du kunna skicka ett sms till henne och be om att få träffas nånstans eller registrera hans nr. på www.gratissms.se www.sms.se www.sames.be så det ser ut som att det kommer från hans mobil. Men antingen får du nog först ha ett tomt batteri som du sätter i mobilen efteråt eller tar slut på det om hon skulle ringa upp eller svara.
Citera
2008-07-19, 17:32
Medlem
Miss Ms avatar
Har fått reda på vilken operatör som används, men har de rätt att ge ut information om ägaren till nummret om det är så att det är skyddat, hemligt? Antagligen inte va..?
Citera
2008-07-19, 17:36
Medlem
qwertas avatar
Citat:
Förlåt men mitt bästa tips då är att söka efter en ny trogen sambo istället ingen ska behöva acceptera att bli bedragen.

Klart bäst råd!!
Citera
2008-07-19, 17:40
Medlem
Miss Ms avatar
Citat:

Tänkt på saken...
Citera
2008-07-19, 17:46
Medlem
Varför inte bara ringa (från en kompis telefon så minskar risken ännu mer) från skyddat nr och kolla vem som svarar? Förhoppningsvis svarar hon med namn, annars fråga vem du kommit till. Det låter riskfritt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in