• 3
  • 4
2008-12-17, 12:24
Medlem
Jean Claudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
För mig tar det 20-30 minuter innan jag märker av effekterna. Jag blir ofta lätt euforisk (fnittrig), simmig syn (ibland rena hallucinationer redan vid 10 mg), och får vinglig gång. Efter 1-2h brukar jag gå och lägga mig och då somnar jag alltid gott. Jag brukar först ta 10 mg men om jag känner mig för aktiv i skallen de nätter jag måste sova fyller jag på med 10-20 mg till efter 1h.

Där ser man. När jag testade så fungerade de som jag beskrev ovan och enligt andra så är det likadant men jag antar att det är väldigt varierande. En gång i tiden tog jag stilnoct ett par gånger för att bli lite kul och efter 1 - 2 timmar kände jag ingen effekt men sure, håller de i så länge för dig så är det ju bara bra.

Till utan.att.stanna: Propavan har vanligen den effekten att den hänger kvar dagen efter, åtminstone till en början. Det är en helt ok sömnmedicin om den fungerar men det är absolut ingen insomningstablett. Och myrkrypen i benen.... Nope, inte för mig tack! Tyvärr har jag ingen erfarenhet av melatonin.
Citera
2008-12-19, 02:55
Bannlyst
Nu ska jag liva upp en gammal tråd som jag skrivit. Jag kan säga det har gått bra för mig. Jag har slutat med stilnoct. Jag tar nu lergigan istället 1-2 st 25 milligram de funkar mycket bättre och sömnen med.
Citera
2008-12-19, 14:50
Medlem
Ska man ta Stilnoct bör man lägga sig nån halvtimme efter intag senast... Annars är risken stor att du vaknar upp med noll minne och ett par tomma kartor.
Citera
2008-12-19, 14:52
Medlem
akubaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss78
Nu ska jag liva upp en gammal tråd som jag skrivit. Jag kan säga det har gått bra för mig. Jag har slutat med stilnoct. Jag tar nu lergigan istället 1-2 st 25 milligram de funkar mycket bättre och sömnen med.

lite offtopic kanske men blir du RIKTIGT seg dagen efter också på lergigan?
För jag har med utskrivet det men blir alldeles för seg dagen efter för att det ska vara värt att ta
Citera
2008-12-19, 17:09
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss78

Sällan man ser någon som säger något positivt om lergigan, atarax &co. Jag antar att du inte har så stora problem med insomningen om det nu fungerar bättre med lergigan?
Citera
2008-12-20, 05:37
Bannlyst
De är inte beroendeframkallande med lergigan och det känns bra. Jag somna i går av bara en lergigan. Jag tror min sömn kommer att funka utan piller ganska snart. Jag känner mig inte seg dagen efter som jag gjorde på stilnoct tidigare.
Citera
2008-12-20, 05:57
Medlem
Ikappenknapps avatar
Prova byt till imovane om inte stillisar funkar. Jag blir bara flummig på stillisar och sover inte allt men imovane slocknar jag och sover hur bra som helst på
Citera
2008-12-20, 17:41
Medlem
Ziltoids avatar
Enigma?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto