2008-07-17, 23:58
Medlem
Awwents avatar
Det är så att jag idag har satt ihop en dator med en Q6600 processor, en 250GB HDD och 4GB RAM.
Allt fungerar helt perfekt, jag sitter och pillar i BIOS och ändrar bara de inställningar jag vet vad det handlar om, och har flera gånger testat att ta "optimized" eller fault safe eller vad det nu stod.

Nu till problemet, det går inte att installera något Operativsystem!
Jag stoppade in en skiva med Windows XP i DVD-ROMen och allt laddade som vanligt i början, men sedan stannar den på "Please wait..." och har stannat så i flera timmar.
Då har jag kommit fram till att det måste vara något fel, har aldrig tagit så lång tid tidigare.
Jag testade då att stoppa in en skiva med Ubuntu, då stannar den på 30% när den kopierar filer till HDD:n och sedan blir det bluescreen med svarta ränder, och man kan inte röra musen även fast den syns där.

Vad kan vara fel? Hjälp!
Citera
2008-07-18, 00:45
Medlem
Kolla så minnena går på 2 volt, det ska tydligen vara ett ganska vanligt problem, gjorde likadant på en kompis dator, för mig gick det som smort dock.
Citera
2008-07-18, 00:47
Medlem
Awwents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ykkmeister
Kolla så minnena går på 2 volt, det ska tydligen vara ett ganska vanligt problem, gjorde likadant på en kompis dator, för mig gick det som smort dock.
Hur kollar man sådant och hur ändrar man det? Jag har BIOSet som heter "American Megatrends".
Citera
2008-07-18, 11:31
Medlem
Awwents avatar
Jag behöver hjälp snabbt
E:

Jag tror att det är något fel på hårddisken, är dock inte säker, kan man skaffa nya kablar och testa med? Isåfall var och vad heter dem?
Senast redigerad av Awwent 2008-07-18 kl. 12:17.
Citera
2008-07-18, 13:26
Medlem
Awwents avatar
Nu stannar alltihop när man kommer fram till BIOS skärmen, där det står ungefär "Press DEL to get to the BIOS" eller dyl.
Där stannar allt, och hur man än klickar så händer ingenting alls.
Jag startade om ett par gånger och då kommer man fram till en svart skärm med vit text på alldeles efter BIOS skärmen, precis som det brukar vara.
Då står det ungefär: "Your overclocking has failed and your system has returned to normal. Press any other button except DEL to continue."
Då klickar jag en annan knapp (i detta fall ENTER) och då står det bara 4098MB OK, sedan händer inget.
Hjälp!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in