• 1
  • 2
2008-07-18, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
Spenatkräm? Gräddstuvad spenat med muskot tror jag kan funka som pastasås.
Ja, alltså, typ fyllda "stora pastarör" som man slänger i något spenattjosan i som är ganska fast. :P
2008-07-18, 02:50
Medlem
TWISTRs avatar
Har inga pastatips just nu, (trots att jag äter en hel del av den varan), men vill också berömma ts för den alldeles fantastiska trådrubriken!!! ha ha..

/T
Senast redigerad av TWISTR 2008-07-18 kl. 03:25.
2008-07-18, 03:10
Medlem
Likt många andra måste jag bara sticka in att rubriken vart helt lysande
Då pasta inte direkt är min starka sida så kan jag inte tillföra så mycket.. men jag de få gånger jag lagar det så brukar jag mosa på smält mozzarella.
2008-07-18, 03:28
Medlem
Sjögräss avatar
Ja det här fångade ju min uppmärksamhet haha.
Men anyway, vad sägs om gamla goda macaroni & cheese?
2008-07-18, 05:05
Medlem
dumms avatar
Älskar din rubrik

Pasta med bacon och bearnesås är underbart - är du lyxig så gratinerar du det med massor av ost i ugnen!

Själv brukar jag ibland köra på blandsås om jag vill ha ibland.

Recept på blandsås.

Ingredienser
Alla flytande saker du har i kylen som du tror kan vara "ätbara" ihop.

Arbetsgång
Blanda i en bunke eller nåt annat. Själv brukar jag använda kaffekopp.

Avsmakning
Vanligt är att man kan behöva tillföra extra sötma eller sälta, eller nån extra piff på det - t.ex Chilipulver.

Senast jag själv gjorde blandsås blev det lite creme fraiche, ketchup, amerikansk hamburgerdressing, lite vitlökssås, bostongurka, vitpeppar och salt
2008-07-18, 06:45
Medlem
Hajimes avatar
pesto i olika varianter är underbart och väldigt enkelt. carbonara är också väldigt simpelt men också väldigt gott. eller som någon tidigare sagt, ner med massa ost och stark sås
2008-07-18, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ykkmeister
Ja, alltså, typ fyllda "stora pastarör" som man slänger i något spenattjosan i som är ganska fast. :P

Canneloni? Finns färdiga torkade, eller så kan man köpa färska lasagneplattor och rulla ihop dem.
Spenattjosan kan man göra genom att steka på lite spenat (ett paket frusen ungefär, eller en jättepåse färsk med ett par finhackade vitlöksklyftor, lite muskot, salt och vitpeppar. Låt svalna lite och blanda med ett paket ricottaost. Fyll rören (om torkade) eller klicka ut på plattor, jämna till och rulla ihop (om färska lasagneplattor). Lägg i ugnsfast form och häll på antingen en ostsås eller en tomatsås och riven mozzarella och gratinera tills det är färdigt.
2008-07-18, 10:52
Medlem
Schrails avatar
Det är ju så jävla gott att göra en Champinjonsås på mellangrädde och servera till färsk pasta. Ska gå och göra det nu tror jag!
2008-07-18, 10:53
Bannlyst
nice som fan, har många recept att testa nu funderar lite på att blanda i lite bacon idag och röra ihopmig en carbonara sås, kanske slänga upp lite paprika på sidan om =)
2008-07-18, 13:02
Medlem
Mysonoxens avatar
Om trådstartaren använt sökfunktionen istället för att ägna sina hjärnceller åt att hitta på en fyndig rubrik hade han/hon märkt att det redan finns en drös trådar om pasta med recept på sås + tillbehör. Låst/mod.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in