2015-04-11, 10:53
Medlem
Hej, jag har aldrig lirat detta förut, och undrar om det som helt ny spelar är värt att pröva?

Återvände till WoW för ungefär sex månader sedan efter att inte ha spelat på 8 år, och har nu tappat intresset då dagens PvP är bedrövlig. Är därför sugen på att testa något nytt!

Så är det värt att som ny spelare börja lira nu, eller är det svårt att "komma ikapp" så att säga ?
Citera
2015-04-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutNilegard
Så är det värt att som ny spelare börja lira nu, eller är det svårt att "komma ikapp" så att säga ?

Spelet är ju roligt och det är inte så fult att det känns föråldrat, som wow och lotro känns.

Däremot är det tillräckligt gammalt för ha lockat till sig drivor av p12or och spambots, så en bra guild som kan hjälpa dig se förbi allt skit som händer i chatten är att rekommendera. Ruthless är största svenska guilden vad ja vet och finns på tomt of freedon nadd. Friskyttarna heter ett annat. På the Progenitor är Swedish fork masters/lords enda svenska guilden (som syns iaf).

Men något som verkligen talar för att alla borde prova swtor är storyn. Häng med i class-storyn åtminstone (riktigt bra röstskådespelare och twists), men även planet-storyn och sidequests är bra.
Citera
2015-04-17, 18:31
Medlem
Sameshs avatar
I'm back and i'm lovin' it

Finns det fortfarande pengar att tjäna på att sälja Cartel saker?, behöver credits och jag avskyr att crafta.
Citera
2015-04-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
I'm back and i'm lovin' it

Finns det fortfarande pengar att tjäna på att sälja Cartel saker?, behöver credits och jag avskyr att crafta.

Skulle tro att decorations ger mest credis/cc om du säljer vidare. Men det är fortfarande crafting man tjänar mest på.
Citera
2015-06-14, 13:59
Medlem
Babben87s avatar
Läckt uppgifter om en ny expansion som ska vara den hittils och absolut största som spelet fått.

http://dulfy.net/2015/06/12/swtor-next-expansion-is-knights-of-the-fallen-empire/

Citera
2015-06-26, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babben87
Läckt uppgifter om en ny expansion som ska vara den hittils och absolut största som spelet fått.

http://dulfy.net/2015/06/12/swtor-next-expansion-is-knights-of-the-fallen-empire/

Jag spelade lite i Shadow of Revan men slutade eftersom jag inte hade tid. Men jag kommer definitivt att spela den kommande expansionen, den låter riktigt spännande. Jag hoppas att fler får upp ögonen för Swtor, som enligt mig är ett mycket underskattat mmorpg. Det hade sina problem i början, precis som alla mmorpg har. Jag gillar faktiskt Swtor mer än WoW, som jag nog har övergett för all framtid.
Citera
2015-06-26, 14:16
Medlem
Tubess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag spelade lite i Shadow of Revan men slutade eftersom jag inte hade tid. Men jag kommer definitivt att spela den kommande expansionen, den låter riktigt spännande. Jag hoppas att fler får upp ögonen för Swtor, som enligt mig är ett mycket underskattat mmorpg. Det hade sina problem i början, precis som alla mmorpg har. Jag gillar faktiskt Swtor mer än WoW, som jag nog har övergett för all framtid.

Håller med. Jag spelade vid release men det var så mycket problem med delays osv så jag lade ner det, men nu verkar det vara riktigt roligt och jag älskar rpgn i spelet med alla klassquests osv.

Tänkt börja lira nu nästa vecka
Citera
2015-06-27, 18:25
Medlem
KattPerssons avatar
Halloj, lirade vid release men slutade vid lvl 20 kanske. Måste man köpa några nya expansioner eller är det bara att tjoffa fram kortet?
Citera
2015-06-28, 20:19
Medlem
Sameshs avatar
Det finns två expansioner just nu, en tredje kommer i oktober (Fallen Empire), den första (Rise of the Hutt Cartel) får du gratis om du är en subscriber, då höjs level cap till 55, den andra expansionen (Shadow of Revan) får du betala för även om du är subscriber, den höjer level cap till 60. Och den sista expansionen kommer att vara gratis när den kommer ut i oktober och höjer level cap till 65.
Citera
2015-06-28, 20:29
Medlem
KattPerssons avatar
Får väl testa lite då
Citera
2015-06-29, 08:11
Medlem
Tubess avatar
Kom och tänka på... Finns det någon aktiv svensk Guild i swtor som ni vet? Och vilken server ligger den på då?
Citera
2015-06-30, 03:11
Medlem
Sturishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubes
Kom och tänka på... Finns det någon aktiv svensk Guild i swtor som ni vet? Och vilken server ligger den på då?

Undrar samma! hade varit kul att lira igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in